Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nulregnskab og overførelse af underskud

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et I/S selskab sammen med en ven hvor vi producerer musik i et studie vi lejer. Det er en ret svær branche og kan nemt ses som en hobby virksomhed af SKAT. Da vi snakkede med en revisor for et halvt års tid siden sagde han derfor at vi skulle holde os på den gode side med SKAT og lave et nulregnskab indtil der enten kom gang i indtægterne eller vi lukkede firmaet. I mellem tiden skulle vi så overfører underskudet til næste år hvert år.

Så når vi på et tidspunkt tjener penge i firmaet har vi et stort underskud vi kan trække fra eller hvis vi lukker firmaet får vi dette under skud overført til vores private fradrag.

Er det noget vi selv kan indberette til SKAT på vores selvangivelse? Vi har på ingen måde råd til at smide 4.000 kr af sted til en revisor til det lige nu eller hvad det koster.

Vi har bogført alt og har et godt overblik i Billy's Billing.

Det lyder jo som om vi bare skal angive 0 alle steder?? Er dog i tvivl om hvordan man overfører underskudet??

Håber nogen kan hjælpe!

Tak

Kasper (og Tor)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50

Herokazz:
Det er en ret svær branche og kan nemt ses som en hobby virksomhed af SKAT

Som så betyder, at et evt fradrag ikke vil give fradrag i anden personlig indkomst - men trække resultatet ned til 0 evt. Læs her om HOBBYVIRKSOMHED

En svær branche og underskud gør det ikke i sig selv nødvendigvis til hobbyvirksomhed, men omvendt, studieudstyr som man glade vil bruge privat og måske langt fra fuld tid og blanding fornøjelse og alvor, KAN gøre det.

Herokazz:
sammen med en ven hvor vi producerer musik i et studie vi lejer. Det er en ret svær branche og kan nemt ses som en hobby virksomhed af SKAT. Da vi snakkede med en revisor for et halvt års tid siden sagde han derfor at vi skulle holde os på den gode side med SKAT og lave et nulregnskab indtil der enten kom gang i indtægterne eller vi lukkede firmaet. I mellem tiden skulle vi så overfører underskudet til næste år hvert år.
kontra seriøs

Som jeg ville mene betyder, at revisoren mener I ikke kan opgive tabet i form af underskud, da det som hobby ikke giver fradrag i anden indkomst - tabet er så at sige tabt

Herokazz:
Så når vi på et tidspunkt tjener penge i firmaet har vi et stort underskud vi kan trække fra

Her ville jeg nok ha en revisor med ind over uanset hvad, for han mener formentlig at det underskud I ikke trak fra fordi I var hobby, en gang i fremtiden kan bruges som underskud til modregning i et fremtidigt overskud. Der kan være noget med at man skal kunne se det er samme aktivitet eller lignende, men lyder korrekt - blot vil jeg ikke lægge hovedet på blokken

Herokazz:
eller hvis vi lukker firmaet får vi dette under skud overført til vores private fradrag.
Og den er jeg så slet ikke med på. Hvis det er en hobby virksomhed og I ikke har skatteopgivet jeres underskud hidtil fordi I ikke har underskud i anden indtægt, så kan I heller ikke når I lukker jeres hobby ned, trække en masse gammelt underskud fra i anden personlig indkomst. Det er netop det som karakteriserer hobby - men OM I er hobby, som også vil ha moms betydning - det synes jeg faktisk I skulle bruge penge på at få en revisor til at gennemgå endnu engang og på basis af jeres årsregnskab få hans helt klare bedømmelse - hobby og ikke fradrag for underskud - eller seriøst og fradrag. Det skal jo være en korrekt bedømmelse, evt bindende svar fra skat, så I ikke nu tager et fradrag som forkastes siden. Jeg tror den sparede revisor her kan være de dårligste penge i nogensinde får sparet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54

Hej Kasper,

jeg er ikke sikker på, at I har fået den rigtige rådgivning her.

Problematikken med hobbyvirksomhed er dog korrekt.

Når I har oprettet en virksomhed, så mener jeg ikke, at bare kan trække et evt. underskud fra i kommende år, så længe i har lavet en nulindberetning. Selvfølgelig kan I jo efterfølgende ændre selvangivelsen, men har helt ærligt styr på hvordan I skal gøre dette?

Hvis jeg har ret i mine antagelser, så vil jeg mene, at det bare er at indberette underskuddet samt negativ moms, da jeg ikke kan se at I har noget at tabe. Skulle SKAT mene, at det er en hobbyvirksomhed, så får I naturligvis ikke fradrag. 

Så mit råd er at indberet underskuddet, så vil det uden problemer kunne modregnes i kommende overskud. Hvis I vil være på den sikre side, så kan I jo gennem den negative moms I får udbetalt.

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59

accountman:
Så mit råd er at indberet underskuddet, så vil det uden problemer kunne modregnes i kommende overskud. Hvis I vil være på den sikre side, så kan I jo gennem den negative moms I får udbetalt.

Synes jeg kan være et rigtigt godt år - selv om jeg ville lade en revisor tage en helt frisk vurdering - eller den gamle igen MEN da den revisor vurdering jo gik på, at I ikke kunne fratrække underskud i anden personlig indtægt så er det vovet bare at sige andet her

HVIS I har anden personlig indtægt (løn f.eks.) så vil I jo slippe for skat af dem ved at angive underskud her - og det kan være helt korrekt - MEN har jeres revisor og lidt jeres egen fornemmelse ret - at det er hobbypræget og derfor IKKE fradrag i anden personlig indkomst - ja så skal I jo hvis I vil være sikre, både gemme den negative moms i får retur OG den skattebesparelse i får af underskuddet.

Nok derfor jeg ville ofre en gennemgang af en der med lidt ansvar tør tage stillig og anbefale og så siden være ved jeres side hvis skat skulle vise sig uenigeSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)