Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til et firma i Norge, med eller uden Moms?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep Anne lige præcis. Dit bevis for at du leverer til en moms registreret - Gælder i EU men jeg mener også den omfatter selskaber uden for. Du har checket navn og nummer stemmer - virksomheden er dermed registreret og du kan gemme et print screen eller hvad du vil

EU har deres egen - http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da men som nævnt har skat.dk under moms også en hvis man logger på, for EU og så vidt jeg husker også uden for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mener jeg ja - der skal checkes momsnumre også uden for EU OG - inden for ved momsfrit salg - der er enda krav om at man gemmer bevis for at ha checket - det kan også gøres som indlogget på egen skat.dk som virksomhed

Men dette er da kun indefor EU at man kan checke dette. Her er vi enige om, at det er et krav og at sælger har bevisbyrden.

Er der nogen som kan bekræfte at dette også er gældende udenfor EU?

Stig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

John, her må jeg bede om en reference for hvor der står at man skal validere momsnummer ved salg til 3. lande?


Trådstarter skal så i øvrigt være opmærksom på om hendes serviceydelser ikke er registreringspligtig i Norge efter norske regler. Det afhænger her af fakturastørrelsen....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan så godt være det kun er EU - Jeg har det faktisk kun fra at spørge skat i sit tid da vi første gang handlede og de sagde sådan som jeg husker det, men du kan sagtens ha ret at det KUN er til EU (måske var det faktisk den norske kunde som sendte linket til deres validering og skrev vi kunne validere dem der)

jeg gav bare det norske register ud fra better safe than sorry formentlig - men lyder vel sandsynligt det er overflødigt da der vel ikke er reverse charge det afgørende er nok bare at kunne bevise varen/ydelsen har "forladt" DK og ikke er registreringspligtig i N

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:
Er der nogen som kan bekræfte at dette også er gældende udenfor EU?

hermed jo nej - har lige checket det var en af vore norske kunder der gav linket til at checke deres momsnummer som hun mente jeg skulle checke - nok noget norsk misforståelse der 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du sælger uden moms. Modtager tillægger impotmoms og trækker den samtidig fra igen i Norge. Modtager er ansvarlig for at du er momsregisrreret i Danmark. Dette gælder for salg uden for EU.
Cookie har ret i at sælger du indenfor EU skal du have modtagers momsnummer. Det skal indberettes til listeangivelsen hos Skat hver måned. Så importøren udenfor EU er ansvarlig

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal jeg 100% sige du har ret i at du skal have bevis for dette. Da jeg havde firma solgte jeg meget til Norge, blandt andet service, dem fakturerede jeg uden at checke noget som helst. Skat sagde ikke noget til dette da de krydsede mig.

Dog ved jeg at hvis du sender noget fysisk skal det igennem told, og så kan modtager først afhente eller få varen hvis de har moms nummer eller selvf. som privat person betaler tolden.

Firma navnet skal stå på faktura du sender, gerne med Att: så de ved hvem du har handlet med. Du skal ikke ligge dansk moms på.

 

Kim

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)