Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar vs faktura

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder

Jeg har et hurtigt spørgsmål, som jeg håber, I kan være behjælpelige med.

Jeg har startet egen virksomhed her for et par måneder siden og har foreløbigt skrevet fakturaer på udførte arbejdsopgaver. Nu har jeg en opgave, hvor arbejdsgiver aflønner i honorar.

Gør det nogen forskel for mig? Så jeg eksempelvis skal fastholde, at jeg gerne vil skrive en faktura i stedet? Jeg har prøvet at søge lidt forskellige steder på nettet, men er ikke rigtig kommet frem til et entydigt svar. Derfor dette ønske om hjælp :-)

Mvh.
Michael

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:54

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47205
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33

Det er et ofte gentaget spørgsmål. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt man har CVR eller hvad der står i en kontrakt, men det konkrete arbejde som afgør om man er selvstændig, honorar modtager eller lønmodtager. Tag arbejdet og tyg dig gennem DETTE LINK og se også de to links der ligger inde i fra skat og DFI som med gode eksempler redegør for hvor ofte man faktisk er lønmodtager - helt uanset hvad man ønsker at det skal være

For din kunde kan jeg ikke helt se grunden - jeg kunne forstå hvis han krævede at skulle gi dig det som løn med A-indkomst, for så var han sikker på alt blev betalt. Som CVR eller som freelance med am bidragspligtig B indkomst risikerer han, at du ikke får betalt din skat, og bedømmer skat så, at du var lønmodtager i den funktion - så får kunden lov til at betale hele din skat og ofte en bod

For dig har det jo ikke anden betydning end at du betaler skatten med det samme (og det skulle du som også som virksomhed hvor du skulle forskudsregistrere) men læs linket, så måske det er lettere at afgøre

vh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)