Har "modtaget" nogle momskroner fra SKAT, disse er så brugt af SKAT, til at betale et gammelt studielån ud, og dette er jo fint, men hvordan skal dette registreres i mit regnskabsprogram, så jeg får det gjort korrekt??
Har "modtaget" nogle momskroner fra SKAT, disse er så brugt af SKAT, til at betale et gammelt studielån ud, og dette er jo fint, men hvordan skal dette registreres i mit regnskabsprogram, så jeg får det gjort korrekt??
Tak for svar. Det gav da rigtig god mening , det er sådan at jeg benytter Billys billing og her er der en knap der står "afregn moms" her har jeg trykket og brugt "privat hævet af ejer" som du skriver så fint..nu er jeg blot i tvivl om hvorvidt systemet automatisk finder en modkonto??
Tusinde tak for hjælpen igår . Kan du også være mig behjælpelig med dette?. Jeg har tilknyttet nemkonto til min virksomheds konto og derved kommer der beløb ind, der reelt ikke vedrører Telesvar, eksempelvis har jeg fået udbetalt et efterlønsbidrag ved en fejl, af en forhenværende a-kasse, disse skal jeg så indbetale til den a-kasse jeg benytter idag, hvordan skal dette posteres?
samme måde - ind over mellemregning - kredit dig selv (tilgode eller hvad den hedder hos dig) og debet bank for det beløb der gik ind med bilaget for det som bilag og ud igen debet dig selv og kredit bank når du betaler til den a-kasse du bruger idag med det bilag i brug der - begge dele under mellemregning i status
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tusinde tak for hjælpen igår . Kan du også være mig behjælpelig med dette?. Jeg har tilknyttet nemkonto til min virksomheds konto og derved kommer der beløb ind, der reelt ikke vedrører Telesvar, eksempelvis har jeg fået udbetalt et efterlønsbidrag ved en fejl, af en forhenværende a-kasse, disse skal jeg så indbetale til den a-kasse jeg benytter idag, hvordan skal dette posteres?
Hej Cher,
jeg syntes, at det er god ide at holde hævninger og indskud separat.
Derfor vil jeg kører dette over en konto som hedder f.eks. 'privat indskud ejer'. Jeg ikke om du har sådan en konto, ellers så vil jeg foreslå dig, at oprette denne under egenkapital, faktisk så tæt som muligt på den konto, som du brugte til 'private hævninger'