Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringerne udebliver.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har startet www.livin.dk og har fået en tilfredsstillende start, men heller ikke mere end det.

Vores besøgstal er ok, og svagt stigende. Vi ligger nu på ca 300 besøgende om dagen. 

Gns.ordren er betydelig større end forventet hvilket jo er dejligt.

Men vores største problem ligger i konverteringen. Vi konverterer RIGTIG dårligt. Pt har vi en konverteringsprocent på 0,6%.

Jeg går rundt og fortæller mig selv at vi aldrig kommer op og konverterer 2-3% fordi vores varer ikke nødvendigvis er typiske "web-produkter", men kan vi 'bare' nå 1,5% vil det selvsagt have stor indflydelse. Det skal måske lige siges at livin.dk ikke er primær indtægtskilde for os (men vi forventer den kan bidrage mere end pt) .

Så inden vi får nogle af de skarpeste konvertingshoveder til at tærske vores side igennem håber jeg på lidt feedback fra Amino.  

Almen ros/ris for webshoppen er selvfølgelig også meget velkommen.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der kan være rigtigt mange årsager til at en hjemmeside har en lav konverteringsprocent.

1. Er det de rigtige besøgende i har? Her kan du kigge på enkeltsidesekvensen på dine landingpages. Er den høj eller bruger de besøgene kun et par sekunder på din hjemmeside, kan årsagen f.eks. være dårlig seo eller adwords-kampagner, der giver mange "forkerte" besøgene.

2. Hvordan bruger jeres besøgene jeres hjemmeside? Tag et kig på værktøjet In-Page Analytics i Google Analytics. Der kan du se hvad de besøgene klikker på. Ofte kan man nå meget langt med enkle virkemidler. F.eks. kan du optimere meget på jeres slider/sidehoved. Hvis du kigger på hjemmesiden: http://ifish.dk/, så klikker 20-25% på "læs mere" knappen i sidehovedet. Virkemidlet er et markant felt pga. af farven og en stor knap.

Kort sagt: Start med at kigge på de besøgenes adfærd på din hjemmeside.

 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal man ikke stirre sig fuldstændig forblændet på konverteringsrater. De er dybt manipulerbare, og baseret på alverdens trafik kilder, der slet ikke er relevante for målgruppen, med mindre man har sørget for at trække de rette data på den relevante trafik.

Jeg har før set folk der var helt ude af deres gode skind over denne, og da vi fik fjernet lidt "nigeria" og lidt andet irellevant, så det jo pludseligt anderledes ud i forhold til raten på POTENTIELLE kunder. Men fair sagt, er det jo forhåbentligt ikke noget der udgør størstedelen af trafikken så det er jo ikke voldsomme udslag, men endog stadig en forskel der skal tages højde for og den kan variere meget fra shop til shop.

Generelt skal du ikke lade dig slå ud af hvad du hører rundt omkring. Vi har kunder der konverterer 8% en enkelt der konverterede 12% i en periode og vi har andre der konverterer langt mindre. Det er hamrende forskelligt fra shop til shop, firma til firma, og branche til branche. Det eneste du skal holde dine tal op i mod, er dig selv og din forretning via test, test, test og test.

Alt kan jo spille ind.  Udsalg, prispres, mediebegivenhed osv osv - Så kig udelukkende på din egen shop og fokuser på hvor du er lige nu og ikke så meget på hvad du hører andre konverterer.

Men da jeg tog et hurtigt kig var min første tanke at siden var lidt forvirrende og så ekstremt "billig" ud, bla Zopim chat knappen er i mine øjne hæslig og mange af de stock fotos i bruger rundt omkring er bestemt ikke at foretrække, men design er jo en smagssag. Det eneste der betyder noget er om det er effektivt.

Der mangler en pokkers masse troværdighed på siden og en bedre "om os" side. Hvis i har produkter af høj salgsværdi, så er troværdighed endnu mere vigtigt.  Overvej at få e-mærket og trustpilot integreret i shoppen mv.

Få jeres fordele op omkring header området eller få det indprogrammeret så det har en statisk plads under navigationsmenuen.   - Desuden fejler jeres navigationsmenu under "brands" når jeg i Chrome holder musen over. Den er så lang at den fortsætter ud til venstre så man ikke kan klikke på det der er derude.

Jeres kurv dropdown viser ikke alle informationerne og der er dermed programmeringsfejl

I bruger 4 trins betalingsproces. I bør bruge et One Step Checkout modul til magento der oftest vil nedsætte frafaldet i betalingsprocessen og dermed løfte jeres konvertering. - Du kan læse mere om det via linket før.

Det var lige et par hurtige skud fra hoften.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Tillykke med jeres shop...

Mit første indtryk er egentlig at jeres topbanner er irriterende mørkt.....eller tungt.....det stjæler dermed for meget opmærksomhed.

Jeg savner også et evt E-mærke...

Som udgangspunkt ligner det nogen spændende produkter og det er som andre skriver et spørgsmål om de rigtige emner som suser forbi. Har i overvejet "affiliate" som kan skabe trafik til jer ?..f.eks via boligblogs som denne http://boligblog.com Her er i sikre på at folk sidder og læser artikler om jeres produkter og så ad den kanal kommer videre ind til jeres produkter ??

bare en lille ide :-)

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen, tak for et fyldestgørende svar og mange gode pointer. Det hele er noteret og vil blive vendt med vores udviklere i den nærmeste fremtid. 

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og tak for de fine ord :) 

Ja vi kigger på affiliate, bl.a. faktisk præcis med den blog du nævner. Dog er vi kke gået i gang med det endnu, men det er på tapetet.  

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil med glæde give lidt feedback.

Da jeg kom ind på jeres webshop, blev jeg fra start totalt forvirret. Selvfølgelig tager det ikke særlig lang tid at finde ud af at i handler med møbler osv. men de få sekunder kan have stor indflydelse på konvertering. Vil prøve at give jer et forslag som jeg mener kan hjælpe jer en del og som også har hjulpet mig selv meget.

Når jeg havner på jeres forside, er der alt for mange bannere / tekster, det forvirre mig ekstremt meget. Det er vigtigt i har fokus på jeres produkter og ikke 6-10 bannere der alle viser noget forskelligt. Så hellere fremvise nogle produkter istedet for bannere med tekst, for folk er for dovne til at læse det hele igennem. Min erfaring er sådan at holde forsiden simpel med få tekster men stor fokus på fremhævning af produkter, så når man havner på siden kan man med et splitsekund se at man er en forretning. Det tror jeg vil have en stor betydning for jer.

Der var lidt hurtigt feedback fra mig.

Mvh
Martin

 

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Dine pointer er vigtige. Vi har selv meget stor fokus på enkelsidefrekvensen på landingpages. 

In-page værktøjet er nyt for mig, det vil jeg prøve at sætte mig mere ind i. Tak!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Daasbjerg:
Jeg går rundt og fortæller mig selv at vi aldrig kommer op og konverterer 2-3% fordi vores varer ikke nødvendigvis er typiske "web-produkter"

Hold op med det.
Jeres møbler kan sagtens sælges via web.
Men det er vigtigt for jeres konvertering, at det er de rigtige besøgende, I får.
Det er klart at et fem meter langt spisebord ikke bare sælger sig selv til hvem som helst. 
Måske kunne der gøres mere for at få "osere" til at vende tilbage.
Jeg synes, at jeres møbler er fede, men jeg har ikke bookmarked jeres side.
Hvis jeg skulle have gjort det, skulle der måske have været tilbehør til nogle af de møbelklassikerer, jeg har stående - f.eks. læderhynder til Trinidad, 7'eren, Myren osv. Eller jeg skulle føle, at jeg fik virkelig værdi ved at tilmelde mig jeres nyhedsbrev, som I meget klogt kalder for et "boligmagasin".

Jeg synes ikke helt, forsiden matcher det, der udbydes "inde i shoppen". 
Måske skal der mere fokus på småting, der kan købes som impulskøb, med henblik på at skabe en god kontakt og dermed loyalitet.

Venlig hilsen

Hans
(medlem af jeres målgruppe) 

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Daasbjerg:
Vores besøgstal er ok, og svagt stigende. Vi ligger nu på ca 300 besøgende om dagen


Når du ser på konverteringsgraden af din trafik, skal du også huske at se på trafikken.

Hvis du modtager 300 unikke besøgende dagligt fra diverse kilder, kan din lave konverteringsgrad meget vel være "normal".

Det er med andre ord både et spørgsmål om din onsite opsætning og den indgående trafik.


Jeg vil anbefale dig at se lidt på, om det er muligt at få mere målrettet trafik ind på siden (f.eks. ved at udgive artikler om relaterede emner i  interessante medier - f.eks. kunne ide-nyt og naturligvis blade som bo bedre være højest aktuelle)

Google AdWords og Bing Ads kan også være interessante, hvis kanalerne benyttes korrekt.

Herudover vil jeg forslå at du ser på splittests med forskellige variationer af opsætningen onsite.
Din topmenu ville jeg f.eks. placerer, der hvor du på nuværende tidspunkt har "gaveideer"
En anden mulighed kunne være, at ændre billederne på forsiden til kategoribilleder - det gør overblikket lettere.

Under hver kategori kan også arbejdes og på hvert tilbud, kan der forsøges med forskellige tekster samt farver på "call to action"

A/B splittests er lette at opsætte og du vil i løbet af kort tid kunne se om der er noget at hente på en ændring.

Rigtig god fornøjelse med projektet !

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)