|
Hej - Jeg har haft en drøm meget længe om at starte et ejendomsfirma op, sådan et der køber huse på tvangsauktion, konkurs og fald færdig huse og sætter dem i stand bagefter til måske udlejning eller salg, men nok mest udlejning, men jeg har en i min familie som har sådan et firma det er derfra jeg har min interesse, men jeg har ikke lyst til at spørger dem til råds omkring hvordan man driver sådan et firma osv osv da de tit ryger på konkurs og deres huse på tvang hele tiden og lige fortiden meget slemt - det jeg godt kunne tænke mig at vide er at hvordan driver man sådan et firma??? altså huset skal jo købes på en måde og sættes i stand og bagefter udlejes, og der skal selvfølgelig penges til. Går man bare ned i sin bank og sige jeg skal låne 500000kr til et hus som jeg vil bruge til udlejningsejendom eller hvad??? Jeg har ikke så meget forstand for det, men interesseret mig meget for det. er det bedst vælg at tag en ejendomsmælger uddannelse eller kan man godt uden??? ved godt det er forvidere spørgsmål, men jeg ved ikke hvordan det fungere, så det bare et gæt fra min side af.. |
Ejendomsfirma
- 1
|
Hej. Føre den drøm ud i livet, der er altid nogen der mangler huse :) Dette er nok ikke lige til det med at låne penge. Men lån 100000 mindre ind forvented også få nogen du måske kender eller dig selv til at lave så meget i huset som overrhovedet mulig. For min storebror har haft sådan et firma og har tjent tonsvis af penge på at købe et hus sæt det i stand og tjen 35%. ved at gøre meget af det selv eller nogen han kendte hjalp ham. (venner, famillie plejer ikke at skal have ligeså meget som et firma for hjælp) :D |
Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.
|
.. jamen det er jo det, for nu bor jeg på lolland og jeg elsker og køre mig en tur i hverdag, og tit møder ejendomme der ligner noget der er løgn, og mange fup firma køber huse og udlejer dem, men gør ikke noget ved dem, og det er så synd og altså der findes mange virksomheder som lever af sådan kan man sige, men alligevel kunne jeg godt tænke mig at starte sådan et firma op, og fået ryddet op og forvandle huse til beboelse. - Jeg har overvejet at starte som murer, men en murer kan jo ikke gør så meget ved et hus som tømrer, og ja jeg har godt hørt at folk tjener kasse på sådan noget der, det er ikke så meget det jeg gik efter, var mere det andet, men nej det er da rigtig nok at famile og venner plejer ikke og skal have så meget for det. . men koster det hvis man vælger at lav et firma gør det??? |
|
Hej Berner Jeg arbejder for et Ejendomsfirma, et mindre et af slags godt nok, men alligevel nok til at jeg har lært lidt undervejs. Hvis du skal fører denne drøm ud i livet, skal du selv lave meget af arbejdet som Nicolai omtaler, eller selv ansætte det jeg kalder en all around mand. En ældre herre som kan det hele altså tømmer murer maler have mand osv... Tit og ofte kan han klare alle de opgaver der er på at sætte et hus istand. Men der er også den økonomiske del af dit projekt du skal tænke over. Det er jo sådan at der nok kommer mange huse på tvangsauktion nu med hævelsen af renten, men der vil også værer mange som vil købe. Så først ville jeg lave et APS. Derefter værer sikker på at værer forhåndsgodkendt af banken eller kreditforeningen. Også vil jeg købe billigt på tvangsauktioner er det ligesom at spille poker "know when to holdeem, know when to fold em" MVH Kim |
|
Husk at tjekke de huse som er på tvangsaktion en uges tid inden med en byggesaukøndig (det er vist ikke stavet rigtig) for der er mange huse som kommer på tvangsaktion der er ubolig. Men det forhindre dem ikke i at sælge huset på aktion. |
Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.
|
Hej Berner, Til at starte med bør du lave nogle guidelines for hvor og hvad du kigger efter - er det i DK eller udlandet, er det til 1 mio eller 10 mio. Mit råd vil være, at udarbejde en kort koncept-beskrivelse over din idé, således du altid har en vejviser - dette er også nødvendigt i forhold til bank og finansiering. Jeg går ud fra, at du ønsker at tjene penge ved renovering og salg af ejendomme, herfor er det vigtigste udarbejdelse af budgetter, kan det betale sig, at købe "slidte" ejendomme og betale hånsdværkere? er der potentiale på dit valgte marked, hvilke væksrater skal medregnes? Har firmaet tilstrækkelig likviditet til de løbende renter - husk du jo ikke har nogen indtægt, i den periode du renoverer ejendommen? Jeg ville forslå, at du starter med en "mindre" ejendomshandel og at du køber en "færdig" ejendom, så du først og fremmest får fornemmelsen af hvordan hele flowet er, med månedlige indtægter og månedlige renter. Det er ikke altid så enkelt som det virker, og man møder mange hurdles, fx manglende leje, vandskade, den løbende vedligeholdelse - der er med andre ord rigtig mange forhindringer på vejen til succes. Husk, jo bedre din idé og vision er specificeret og målrettet, jo større chance er der for finansiering i banken - og dette er jo trods alt den vigtigste forudsætning. Dog skal det understreges, at ejendomshandel og markedet generelt er et særdeles attraktivt og spændende marked. Du er velkommen til at skrive ved yderligere spørgsmål Thomas ;)
|
|
Hvor har du tænkt dig at finde huse på tvangsauktioner? Er der nogle hjemmesiden eller lignende? |
Bliv gratis medlem