Kære Aminoer... Jeg har i slutningen af 2012 lukket mit Holding ApS, da det ikke blev brugt til noget aktivt mere. Anpartsindskud på 125.000 kr. (foretaget med private/egne midler i sin tid) kan jeg jo trække fra på min private årsopgørelse, kan jeg huske at jeg læste herinde engang....men jeg kan simpelthen ikke finde "tråden" herinde mere, så jeg håber at der er en, der kan svare igen med angivelse af HVOR/HVILKEN kolonne i årsopgørelsen for 2012, det er jeg skal skrive "-125.000" ?? Jeg er klar over at det kun er anpartsindskud på de 125.000, jeg kan fradrage og ikke det resterende tab. Og den reelle "værdi" jeg får af dette fradrag for anpartsindskud på 125.000 - hvor meget er det egentlig ? :-) Rigtig mange hilsener....EB3
Tak for dit indlæg....har nu støvsuget Amino igenigen og fandt den gamle "tråd" jeg tidligere jo havde set, hvor det netop angives, at det er kolonne 67 i årsopgørelsen, man skal angive tabet i :-) Jeg havde reelt indskudt 275.000 (hvoraf de 125.000 jo var daværende ApS mindsteindskud/egenkapital eller hvad det nu hed) i ApS'et (formålet - også jvf. Holding ApS formålsparagraf var ren aktieinvestering (unoterede) i anden virksomhed, som jo desværre gr. krisen ikke klarede det, så øv...tabt :-) !!) Har så som nævnt solgt mit ApS for "symbolsk beløb" og har ikke mere med det at gøre......med al officiel lovmæssig registrering etc. og mangler så bare det sidste lille "nøk" med at få fradraget for de 125.000 registreret på min årsopgørelse (dog et lille bitte plaster på såret, at man kan få lidt tilbage efter et større tab på sin - noget større - investering, som jo skete af fuldt beskattede midler).., Indsætter lige linket her - måske andre også har været på "søge-jagt" efter det :-)
Jeg hænger ikke helt med - har du indskudt 275.000 kr i skattede midler oprindeligt, så burde det vel ha været med en overkurs og det hele burde give fradrag som tab i aktieindkomst. Få lige en revisor til at se på tallene, for har du skudt 275.000 kr ind som ApSkapital med skattede midler kunne der være en overkurs, og så regnes dit tab vel efter den kursværdi - men fat en revisor som kan svare hurtigt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
I forbindelse med salget af ApS'et fik jeg at vide (af købers revisor, der var inde over salget også), at det kun var de 125.000 der ville være fradrag for ....resten er desværre så på tabskontoen :-( Mit spørgsmål her gik meget på, HVOR på årsopgørelsen jeg skal angive de "-125.000" (minus skal jo medtages :-)) og troede jeg havde fundet det i det sidste link....men synes ikke helt det ser ud til at være rette kolonne alligevel.... ?? Ved du evt. om det bare er mig, der ikke lige kan læse hvad kolonnen/rubrikken i linket dækket over....er det mon der de 125.000 skal angives ?
Ok - jamen så er det sikkert kun selv aps kaptialen - du må så ha haft en aps kapital på 125.000 oprindeligt og skal så nu kunne bevise at denne er tabt (firmaet lukket uden nogen betaling til ejerne af deres indskud - alt tabt) og så må det være rubrik 67 der skal i spil http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1565258 vil jeg bestemt mene
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Og til en anden gang, hvis du skal skyde yderligere penge i dit anpartsselskab, så gør det ved at forhøje anpartskapitalen, og ikke som et lån. Derved vil du nemlig få fuldt fradrag for alle pengene, og ikke bare de 125.000. Det burde din revisor også have anbefalet dig da det blev gjort.
Tusinde tak for svar :-) Jeg solgte ApS for 1.000 - skal jeg så kun fradrage 124.000,- ...ved du evt også det - det tænkte jeg ikke på og revisoren nævnte ikke noget om det men sagde bare at jeg havde fradraget for de 125.000 ...
Jeg er jo ikke revisor - men ja jeg tror det så er de 124.000. Forudsætningen er at du kan bevise du har indskudt de 125.000 som ApS kapital i sin tid og nu solgt det for 1.000 og dermed har et tab på 124.000 kr
vh
Øv - tror nemlig du har ret ...da jeg re-investerede yderligere i det firma, der jo ikke klarede sig så godt her i krisen (jysk måde at sige det på :-)) så lagde jeg jo bare endnu engang beskattede penge i mit Holding og derfra videre ind som investering i det andet selskab (jeg investerede med hjertet og vist ikke ned hjernen :-)) Anede ikke at det skulle/burde have været gjort anderledes - ved faktisk ikke om det reelt VAR en forhøjelse af ApS-kapitalen eller ?? Mit lille ApS var uden revisions-pligt (helt efter lov-bogen jvf det advokat firma der var med til at lave stiftelsen oprindeligt) men den ekstra investering jeg lavede var der ikke hverken advokat eller revisor inde over - jeg opgjorde kun årsregnskabe og selvangivelse og Nix weiter ... PS: første investering var på 200.000 (i forbindelse med stiftelsen af aps) og så lagde jeg senere 75.000 så dermed kom jeg op på 275.000 ...