Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

uddannesle og virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 287
Fra  ... Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Jeg er ikke så meget i tvivl om hvordan man starter virksomhed, men mere om det er klogt at gøre mens man læser og er på SU.

Som jeg forstår det, så kan man køre sin virksomhed med 100% virksomhedbeskatning, så man på den måde ikke giver sig selv løn og så kunne man måske godt kaste sig ud i det i mens man er på SU, eller...?

Jeg er pt SU og har arbejde ved siden af, så det er ikke for at tjene penge jeg gøre det lige pt. Men mere af rent praktisk henseende, for at kunne trække moms fra de prototyper jeg skal have lavet osv osv.

På SU.dk lyder det som om at man godt kan gøre det på den måde og at der ikke skulle være nogen problemer med det. Men jeg kunne tænke mig at være fuldstændig sikker, inden jeg bare registrere mig etc,

Så er der nogen her (det er der sikkert) der er under uddannelse og har eget foretagende, som kan be- eller afkræfte om det er muligt.

Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - hvis du kører via VSO skal du ikke tænke på SU - for så længe du ikke hæver mere til dig selv, end hvad du kan inden for SU grænsen, så påvirker det ikke SU. Læs om VSO I DETTE LINK men tænk også på to ting

Det koster administration at ha virksomhed OG - du kan næppe køre VSO uden at få hjælp af en revisor eller økonomiperson. Du skal derfor ikke gøre det for at spare et par tusinde kroner i moms alene.

Det er fint at kunne trække moms fra, men tænk også på, at hvis ikke skat ser dig som en seriøs virksomhed, og du bare ligger og trækker moms fra ting, så vil du kunne miste din status som virksomhed og blive set som hobby. Jeg siger slet ikke det er sådan i dit tilfælde, blot at en virksomhed skal køres med en vis seriøsitet for at være en egentlig virksomhed skattemæssigt. Se DETTE LINK for mere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)