Jeg overvejer at starte et holding selskab (aps) til investeringer. selskabet skal foruden min egen indskudte kapital have et lån af en eller anden slags. Jeg har først tænkt på banklån, men problemet ved banklån er jo at jeg skal betale terminer meget regelmæssigt og når først pengene er investeret får jeg ingen udbetalinger af investeringerne(aktier) før jeg vælger at sælge posterne. hvis jeg kan finansiere selskabet med en god portion obligationer istedet vil det være noget nemmere. Er det muligt at udstede obligationer som aps? Jeg har muligvis en køber af samtlige obligationer? Hvis man kan lave en toparts aftale af en slags? Håber der er nogle erfarne erhvervsfolk der kan hjælpe mig mvh. Emil Linde. |
I kan blot lave et lånedokument mellem långiver og selskabet. Derved kan I selv fastsætte forfaldsdato, rente etc. på lånet. - umiddelbart kan det dog være en godt ide, at I har en advokat til at hjælpe med papirerne, således de juridiske ting er på plads.
Långiver vil formentlig også have en eller anden form for garanti for sit tilgodehavende.
Mvh. Karsten