Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du lease et luksus ur?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er igang med at indsamle noget information om hvor mange der egentlig eller om noget overhovedet lease et luksus ur som rolex i f.eks. 6 eller 12 måneder? 

Tak for jeres tid. 

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 07:31
Ikke et dyrt ur.
For mig er et ur en personlig ting. En slags smykke og noget som mange sikkert giver i gave til fx runde fødselsdage. Så nej!

Derimod er der mange andre ting jeg gerne ville lease, primært for at få muligheden for nemt at kunne fået nyeste model, som fx. Biler, smartphones, fjernsyn, computer mv.
/Erik
Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 21:28

Gilpa.dk v/Erik Aalund:
Ikke et dyrt ur.
For mig er et ur en personlig ting. En slags smykke og noget som mange sikkert giver i gave til fx runde fødselsdage. Så nej!

Derimod er der mange andre ting jeg gerne ville lease, primært for at få muligheden for nemt at kunne fået nyeste model, som fx. Biler, smartphones, fjernsyn, computer mv.
/Erik

Mange tak, går nemlig og "filosofere" over forskellige muligheder og hvad der er marked for så mange tak for din bevarelse 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ClausKoch:
Hej jeg er igang med at indsamle noget information om hvor mange der egentlig eller om noget overhovedet lease et luksus ur som rolex i f.eks. 6 eller 12 måneder? 

Jeg synes ikke der er meget luksus i at lease et Rolex ur. For mig er det noget man køber når man har gjort det godt, og har brug for at "forkæle" sig selv, samtidig med at følelsen ved at gå ned og købe det kontant er en del af glæden. Så jeg ville ikke selv lease et ur, men jeg er generelt ikke tilhænger af leasingaftaler.

Men der er mange der gerne vil have luksusvarer de reelt ikke har råd til, så der kan sagtens være en forretning i det. Om 6 eller 12 måneder er nok, er jeg i tvivl om. Men det er jo til at finde ud af.

Jeg ville dog være bekymret for at tiltrække nogle kunder der reelt ikke kan / vil betale, ved at tilbyde leasing af den slags produkter. Dem der har brug for at "flashe" et dyrt statussymbol uden at have pengene til dem, er nogen jeg selv ville holde mig langt væk fra, med mindre der er up-front betaling.

Men det er bare min mening :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:19

Jeg har hørt om et firma som leaser tasker, eks. fra Louis Vuitton, Gucci og andre high-end brands her i USA. Og jeg synes faktisk at ideen er ganske udemærket med ting hvor moden skifter. Men et Rolex ur går ikke sådan af mode, og det vil stadig være eftertragtet om 1 år, 5 år, 10 år etc. Så jeg er ikke helt sikker på at jeg er så interesseret i at lease et Rolex ur, eller et i samme kategori. Det er nok mere noget jeg vil eje (har ikke et, mit gamle Tissot må stadig tikke lidt endnu).

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 00:35

Lidt i tråd med de andre ville jeg heller ikke umiddelbart lease et luksus ur. 

Der er dog ingen tvivl om at leasing-branchen er i vækst, og jeg tror heller ikke at der var mange, der kunne forestille sig at lease biler for 10 år siden. Din idé har derfor helt klart potentiale. Måske låne lidt fra det amerikanske firma Carsten nævner og så lease generelle "luksus-ting" kunne være en idé?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ret sikker på, at der er et kæmpe marked, men jeg har bare svært ved at se, hvordan der kommer økonomi i det... Ligesom med bølgen af leje en designer tasker, hvor firmaet i bag i de fleste tilfælde havde svært ved at få det til at løbe rundt, så tror jeg, at du rammer samme problem...

For bliver prisen for at leje for høj, så falder kunderne hurtigt fra, og der er både omkostninger forbundet med udlejningen, men også med vedligeholdelsen...

Dernæst er ægte rolex vs fake den næste udfordring, som du bør tænke over. For du kan være 100% sikker på, at flere vil forsøge at bytte det ægte ur ud med en kopi, når det skal leveres tilbage. Og skal du bruge 1000 kr hvergang til validering, så trækker det også i den forkerte retning...

Så alt i alt, der tror jeg på ideen, men jeg har bare svært ved at se rentabiliteten i projektet, når alle omkostninger og risikoen sættes op mod indtjenings grundlaget... Dermed ik sagt, at det er umuligt, men det kræver et setup og nogle gode priser...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:34

Man kunne selvfølgelig også vælge en model som biludlejningsselskaber.

Man køber eks. et ur, leaser/lejer det ud noget tid, og sælger det derefter til en god pris.

Jeg hørte engang at nogle biludlejningsselskaber her i U.S. tjener mere på salget af pensionerede udlejningsbiler, end på udlejningen. Ved ikke om det er rigtigt, men tankevækkende.

Mvh Carsten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:41

Carsten Jacobsen:

Man kunne selvfølgelig også vælge en model som biludlejningsselskaber.

Man køber eks. et ur, leaser/lejer det ud noget tid, og sælger det derefter til en god pris.

Jeg hørte engang at nogle biludlejningsselskaber her i U.S. tjener mere på salget af pensionerede udlejningsbiler, end på udlejningen. Ved ikke om det er rigtigt, men tankevækkende.

Sjovt du siger det, for det har jeg også hørt fra flere tyske leasingselskaber...

Hvis konceptet skal blive en succes, så skal trådstarter have fat i kundegruppen, som ligger et eller to niveauer under dem, som Rolex selv satser på. Dvs personer, som næppe har råd til den helt store udbetaling... Hvis man ik går efter denne målgruppe, så kommer der næppe volumen nok på, til at det bliver sjovt. Og så skal trådstarter stadigvæk have lavet et koncept, hvor han minimerer omkostningerne og risikoen, men det findes der sikkert nogle kloge hoveder et sted, som har en løsning på...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:06

Fashion-Seller:
...

Helt enig

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)