Hey amino´er derude! Jeg har et lille problem :P Jeg er en 15 årig knægt men har nogle spørgsmål vedrørende firma. Har læst det vil tage mindst 3 måneder at få godkendt ens firma hvis man er under 18 år, er det rigtigt? Jeg vil impotere fra kina men vil ikke tjene mere end 50 000 om året, skal jeg så stadig moms-registreres? Jeg vil sælge covers, der er ingen mærker på coveret kun en farve på hver cover og intet specielt. Mit spørgsmål er så om der er nogle der har patent på helt almindelige covers. Tusind tak på forhånd! :) |
Ja mindre end det skal du ikke håbe påNiklas.s:eg er en 15 årig knægt men har nogle spørgsmål vedrørende firma. Har læst det vil tage mindst 3 måneder at få godkendt ens firma hvis man er under 18 år, er det rigtigt?
Niklas.s:Jeg vil impotere fra kina men vil ikke tjene mere end 50 000 om året, skal jeg så stadig moms-registreres?
Du kan ikke momsregistreres uden moms og CVR og det er det du skal vente på (og dine forældre skal garantere for dig til du er 18 for dit firmaansvar)
Niklas.s:Jeg vil sælge covers, der er ingen mærker på coveret kun en farve på hver cover og intet specielt. Mit spørgsmål er så om der er nogle der har patent på helt almindelige covers.
Hvis det er et cover som er tæt op af eller kopi af et kendt - så er de alle designbeskyttede, og om der er logo eller ej ikke af betydning, de kan tages i tolden - destueres og man kan få bod
Lyder mismodigt- men er som det er - og du har ikke valgt den mest inovative og nye vej ind i forretningsverdenen, men et område med TONSVIS af konkurrence - prøv at tænke lidt "out of the box"
vhvh