Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varer før virksomhedsstart, hvordan så med regnskab ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er sprunget ud i det og har oprettet er firma her pr. 1-3-2013. Det står der på mine papirer fra SKAT.

Jeg vidste jo jeg skulle igang med firmaet, så jeg har handlet varer her i slutning af Februar.

Dette er gjort med min private konto, da firmakontoen ikke er oprettet endnu.

Jeg skal nu vælge et regnskabsprogram og er ved at teste nogle stykker af.

Mit spørgsmål er jo så, når jeg fx. skal indtaste en regning fra en leverandør, som er betalt, men faktisk ligger fra før firmaets officielle start. Hvordan skal det så føres ind i regnskabet ? Kan det overhovedet lade sig gøre, måske jeg var lidt for hurtig her og har nu dummet mig ?

Hvad gør jeg i så fald, så jeg kan få varene ind i firmaets regnskab ? Og evt. få påført min udgift til dem ?

Med venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14

Du fører dem bare ind med dato 1/3 og bruger de fakturaer som bilag - skat accepter at man gør det før start, uden egentligt lovgrundlag, men der er aldrig brok hvis vi taler f.eks 3 mdr før start - og så er de jo også i firmaet og bliver solgt med moms

Om du bruger den ene eller anden bankkonto er helt ligemeget - også for dit regnskab, det er bare lettere at følge ting hvis du har en konto til privat og en til firma. men det er ikke et krav

Spørg løs hvis du har mere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:15

kigger lige med her

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:20

Det lyder bare super!

Der var nemlig noget leveringstid på varene, så jeg bestilte dem jo bare så hurtigt som muligt - man vil jo bare gerne igang nu man er sprunget ud i det :)

Er helt med på det med en konto til privat og firma, den til firmaet er ved at blive oprettet og så kommer det hele til at kører derover fremover.

Jeg takker og bukker for svaret :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)