Hej Jeg er sprunget ud i det og har oprettet er firma her pr. 1-3-2013. Det står der på mine papirer fra SKAT. Jeg vidste jo jeg skulle igang med firmaet, så jeg har handlet varer her i slutning af Februar. Dette er gjort med min private konto, da firmakontoen ikke er oprettet endnu. Jeg skal nu vælge et regnskabsprogram og er ved at teste nogle stykker af. Mit spørgsmål er jo så, når jeg fx. skal indtaste en regning fra en leverandør, som er betalt, men faktisk ligger fra før firmaets officielle start. Hvordan skal det så føres ind i regnskabet ? Kan det overhovedet lade sig gøre, måske jeg var lidt for hurtig her og har nu dummet mig ? Hvad gør jeg i så fald, så jeg kan få varene ind i firmaets regnskab ? Og evt. få påført min udgift til dem ? Med venlig hilsen |
Du fører dem bare ind med dato 1/3 og bruger de fakturaer som bilag - skat accepter at man gør det før start, uden egentligt lovgrundlag, men der er aldrig brok hvis vi taler f.eks 3 mdr før start - og så er de jo også i firmaet og bliver solgt med moms
Om du bruger den ene eller anden bankkonto er helt ligemeget - også for dit regnskab, det er bare lettere at følge ting hvis du har en konto til privat og en til firma. men det er ikke et krav
Spørg løs hvis du har mere
vh