Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Mangler DK sundere spisesteder?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle der i øvrigt være nogen, som sidder inde med nogle ideer til hvordan man (når man ikke har nogen økonomiske ressourcer) kan få delt linket til spørgeskemaundersøgelsen, så må I meget gerne råwe op :)

Indtil videre har vi brugt vores Facebook-netværk og ellers nogle få forums rundt omkring (inkl. dette)

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 17:32

Har vi overhovedet noget man kan kalde "rigtig sundt" i Danmark?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 17:39

Godt spørgsmål, som i høj grad afhænger af definitionen af ''rigtig sundt'' :D

Tilmeldt 21. Jan 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:14

Vand, salat og andre ting med ingen eller meget få kalorier er sundt. Det kan de fleste drikke og spise i en god mængde uden at ødelægge deres daglige kalorie indtag.

Tilmeldt 1. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 18:29

Vile ikke mene vi mangler sunder spise steder i dk der er masser af steder, det er os som mennsker der virklige er for dovne til at holde styr på hvad vi spiser.

Vi er glade så længe det smager godt.

COUNT YOUR CALORIES

Stop med sukker og søde ting spis med omtanke så skal der nok ske noget.

Alt du indtager tar du på af på et tidpunkt 

Er sukker i mange ting så her er lidt at tænke over..

Kvinder bør maks. få 50 g sukker om dagen. Mænd bør maks. få 65 g sukker om dagen. Vælg derfor morgenmadsprodukter med maks. 15 g sukker pr. 100 g af produktet. Skær ned på slik og kager - spis det f.eks. kun ved fødselsdage. Foretræk bolcher, vingummi og lakrids frem for kager og chokolade. Vælg drikkevarer uden sukker - f.eks. vand, danskvand, light sodavand, light saft osv. Almindelig saft, sodavand, kakaomælk og juice indeholder ca. 10 g sukker pr. dl!

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 18:37

nu delte jeg umiddelbart også bare min egen "mangel". jeg har ikke problemer på f.eks restauranter, da man altid kan få grøntsager/salat i stedet for fritter til sin røde bøf :) - det er take away/det hurtige mellemmåltid JEG mangler :)

jeg syns heller ikke i skal kopiere palæo, da det i mine øjne er lidt noget helligt fis. jeg tager kun delen med de lave kulhydrater og undgåen af stivelsen til mig. om det er økologisk, eller frugten er fra syden er mig egentlig lige meget (hvem kan også undvære ost? :-P)

men sunde alternativer har helt sikkert en plads på spise markedet i dk. bare husk på at mange spiser det sunde hjemme, og vælger smagen som det primære når de forkæler sig selv med at spise ude. så det skal i høj grad også være tiltalende på god smag

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 18:39

Hej lexis,

Det kan du have ret i. De sunde alternativer findes derude, men ikke i et stort nok omfang, hvis du spørger mig.

Tak for din mening :)

Tilmeldt 21. Jan 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:44

Bullshit. Sukker er kulhydrat og kulhydrat er sukker. Det er lige meget hvad for noget mad du får kulhydrat fra, om det er brød, slik, is, grøntsager eller noget andet. Det handler om IIFYM (If It Fits Your Macros). Kulhydrat er kulhydrat og kroppen reagerer ikke anderledes på om du får 100 kulhydrat fra slik eller 100 kulhydrat fra grøntsager.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 18:49

Michael Thorborg, din egen ''mangel'' er også et ganske skønt input! Jeg tror rigtig mange står med samme mangel, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg gør! Og du har så evigt ret, når du siger, at man nemt kan få byttet fritterne ud med salat på de fleste restaurationer. Her mener jeg bare, at det kunne være fedt med et sted hvor du ikke skal lave disse byt og/eller fravalg. Et sted hvor grøntsager er standard (ved jeg godt, at det er mange steder) og kartoflen måske kan købes, som tilvalg. Altså.. vend den traditionelle Café eller Restaurant lidt på hovedet!

Og ja, smagen er en ENORMT vigtig faktor. Nok den vigtigste! ''Sundt'' er sekundært. Derfor er vores største opgave umiddelbart også, at sammensætte og produktudvikle nogle spændende og SMAGfulde retter. Vi tilføjer bare ost ;) 

Tilmeldt 1. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 18:51

Den diskussion kan vi så godt tag der er vi på min hjemmebane og min uddannelse

Kender du til sund fedt og usundt fedt??

Kender du til protein og kasein??

Så du mener Kroppen ikke reagerer anderledes når den for usundt fedt eller sundt fedt??

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)