Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og Offentlig Ansat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg går og tænker på at købe en smørrebrødsforretning, arbejdstiderne passer mig rigtig godt, og forretningen er fundet, til at starte med vil beholde mit job jeg arbejder nemlig om aften. (offentlig ansat)

Er der nogle derude der kan fortælle mig og diverse regler og rammer ift mit fradrag. Der nogle der fortæller mig at det ikke berør mit fradrag og andre siger at du skal betale skat af dit overskud i butikken med dit fradrag. Jeg er lidt forvirret idet nemlig. Jeg vil nemlig gerne have at min løn fra det offentlig ikke skal blandes med min forretning.... Tænker at forretningen skal være APS.

Håber i kan hjælpe mig med dette.

Hilsen

Gert

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 02:11

Hvis du opretter et ApS, så bliver du ansat i dit ApS og får udbetalt løn på samme måde som dit alm. lønmodtager job. Det vil bare betyde at du har en større indtægt, som dit fradrag så skal deles ud over. Da nogle fradrag er bestemt af indtægt størrelsen, så kan resultatet være at noget fradag bliver mindre og noget større. I sidste ende kommer du til at betale mere i skat, da du jo får 2 indtægter i stedet for 1.

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 19:38

Okay. Men køre det så over mit a kort eller hvordan ? Jeg kan nemlig ikke køre to indtægter på A kort?

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 19:40

Så falder vel mit fradrag på mit A kort da jeg intet fradrag har på mit b kort? Er nemlig lidt rundt på gulvet med alt det her..

tak 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01

Hvis du tjener penge som B indkomst, så vil den skat altid blive trukket først via din A-indkomst når du har en sådanne. Dit fradrag vil blive reduceret ned - og ender det i 0 - og så vil du få opkrævninger for den resterende del. Du kan ikke undgå den sammenblanding MEN - år 1 trækker skat jo ikke noget med mindre du forskudsregistrerer din fortjeneste. Det kan du så vente med, til du ved lidt mere om hvad den er, men du skal gøre det inden 20. oktober for at få betalt skatten i korrekt år. Du kan også gøre det stille og roligt og hæve dit forskud hen over året når du kender dit overskud

Du betaler som personlig virksomhed skat af dit overskud SE HER DETTE LINK Dine hævninger og indskud påvirker ikke dit overskud og din skat.

Stifter du ApS, betaler du selskabsskat - når året er slut - faktisk først ret sent året efter - af dit overskud OG hvis du hæver løn, så bruger du dit bikort som lønmodtager, så du ikke får brugt fradraget dobbelt, og skatten rammer så som beskrevet dit fradrag

Det med den sammenblanding fatter jeg ikke problemet i, og er det et problem, så tror jeg ikke du er klar til at starte, så skal du ha fat i en revisor der kan stille tingene lidt op og i perspektiv. Jeg synes det lyder super at du kan beholde sikkerheden i det offentlige medens du prøver din ide af - så giv ikke op

Skal du vide mere om at stifte og om ApS osv, så spørg løs

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)