Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis det sandt så gør det ondt! Skal jeg betale SKAT når pengene skal gå til investering, AAUUV!!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer, Vil i være så venlige at forklare mig, at først betaler jeg moms af fortjenesten, hvilket er helt OK. Resterende beløb af fortjenesten vil jeg gerne investere i et nyt projekt, men kan først gøre dette i Marts, men SKAT har sendt mig et giro hvor jeg skal betale, så med mom og skat har jeg kun det halve af fortjenesten tilbage. Er det virkelig rigtigt, for så har jeg jo ikke så meget tilbage til at investere for. Som I kan høre er jeg ny som selvstændig og derfor har brug for jeres vejledning... Ved i om der andre regler gældende når man skal til at investere??? PF mange tak! Mvh Mona
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01

Du skal læse denne LINK HER for først at forstå hvad man betaler skat af fra en personlig virksomhed som din. Du vil der forstå, at man betaler skat af sit overskud hverken mere eller mindre

Du må slet ikke tænke momsen med ind som fortjeneste - moms - salgsmoms har INTET med fortjeneste at gøre og købsmoms er ikke en udgift og har ingen indflydelse på dit overskud - Det vil også fremgå at linket når du får set det

Du kan nedsætte din skat af overskuddet til 25% hvis det er mindre end de du betaler i personlig skat af overskuddet. Det kræver at du kører VSO - og det vil ofte forudsætte at du indretter regnskabet efter det fra starten, men faktisk kan du godt beslutte det for 2012 helt frem til juni 2013. Det vil generelt forudsætte revisor hjælp hvis det skal fungere for dig. Du kan læse om VSO I DETTE LINK - det er måden at undgå personlig skat - af det man ikke hæver selv, og kan være vigtigt for dig.

Uden VSO betaler du skat af hele årets resultat og med VSO betaler du "kun" acontoskat på 25(forslag om 22)% af det du ikke hæver. Helt slippe for skat kan du ikke hvis du har overskud som vedrører året.

Så har skat sendt dig en giro? Det kan du så behøve forklare lidt mere om - Hvad dækker den giro over - det må stå på den. Jeg mener ikke skat allerede nu kan ha nået at opkræve noget for dit 2012 resultat uanset hvad du kan ha afleveret - så HVAD er det de opkræver??

Se nu lige de to links, så du er bedre med, og kom så endeligt tilbage

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08

dobbelt post da amino her til aften på flere browsere og flere systemer  - har svartider på over 5 min - desværre - rettes nok under natten

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Så har skat sendt dig en giro? Det kan du så behøve forklare lidt mere om - Hvad dækker den giro over - det må stå på den. Jeg mener ikke skat allerede nu kan ha nået at opkræve noget for dit 2012 resultat uanset hvad du kan ha afleveret - så HVAD er det de opkræver??

Girokortet er vel B-Skat vedrørende 2013

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37

accountman:
Girokortet er vel B-Skat vedrørende 2013

Det kan det jo sagtens være MEN så må trådstarter jo enten ha drevet virksomhed helt fra 2011 hvis det skal være nået at blive automatik, eller ha forskudsregistreret selv (eller dennes revisor måske?) for skat kan vel næppe ha nået at kende 2012 resultatet og beregne den kommende 2013 skat ud fra det - OG der står jo nystartet. Ellers må trådstarter jo ha haft samme problem gennem 2012 hvis det bare er videreførsel af tidligere forskud??

Det kan sagtens være det er en B skat som dukker op i feb 2013 men jeg synes det er uklart. det ændrer jo i alle fald ikke i svaret - man betaler skat af sit overskud - og eneste måde at bringe det ned, er at køre regnskabet/virksomheden under VSO og det vil givet kræve revisor

Det at man skal investere giver ikke udskydelse af skat af det resultat som stammer fra året

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

Cookie:
Det kan sagtens være det er en B skat som dukker op i feb 2013

Jeg kommer tit ud til selvstændige, som så sidder og flager med de ti girokort, som de har modtaget fra SKAT. De aner ikke hvad de er til!

Jeg ved ikke om der er en alternativ måde fra SKATs side at køre dette på, men det er i hvert fald ikke informativt, når du bare modtager en kuvert med 10 girokort.

Man kan vel heller ikke lade være med at tænke på hvornår en smart litauer eller russer finder på at sende lignende kort ud. Jeg syntes i hvert fald at jeg får ugentlige emails fra sakt eller skat.ru eller hvad de nu hedder som mener, at jeg har penge til gode, tit vedrørende skatteåret 2013.

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

accountman:

Jeg kommer tit ud til selvstændige, som så sidder og flager med de ti girokort, som de har modtaget fra SKAT. De aner ikke hvad de er til!

Jeg ved ikke om der er en alternativ måde fra SKATs side at køre dette på, men det er i hvert fald ikke informativt, når du bare modtager en kuvert med 10 girokort.

Ja jeg troede jo kun de kom hvis man enten havde et år som selvstændig afsluttede skattemæssigt så skat kunne anslå skatten for kommende år ud fra det - og I så fald må det da være en del af forskuddet- men for en der tilsyneladende er startet en gang i 2012 er det stadigt svært at forstå.

Hvordan plejer skat så at fastsætte raterne - uden et 2012 indsendt (selvangivelsen er vel ikke til rådighed) - uden virksomhed tidligere år -  og uden et eget forskud? Det ville være godt at vide for andre??

Men i alle fald stadigt-  trådstarter skal ikke tænke på moms som del af skat på "fortjenesten" og skat betales af overskuddet - før eller siden med mindre trådstarter kører VSO

vh

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:48

Hej Mona

Som udgangspunkt bør du tjene penge og bruge penge i samme regnskabsår. De penge, du tjente sidste år, skal du betale skat af. Hvis du ville have betalt mindre skat af sidste års indtægter, skulle du også have investeret sidste år.

Dette er meget forenklet stillet op.

Men derfra har Cookie jo en pointe, når han spørger, hvad det girokort, du har fået, gælder for? For hvis det er B-skat vedr. 2013, må enten du selv eller en revisor/borgholder have ændret i din forskudsopgørelse. Og så kan den vel i princippet ændres igen, hvis du regner med at investere så mange af dine penge, at du forventer et mindre overskud, end der er lagt op til?

Tilmeldt 26. Jun 12
Skrevet kl. 18:49

Tak Jhon for dit svar, og jeg skal nok se nærmere på de referede links. Til din Info så er det en ApS.

Jeg havde forstået at hvis jeg investerede min fortjeneste for 2012 i et andet firma, at jeg ikke skulle betale 25% .

Jeg læser links yderligere og vender tilbage!

PFT Mona

Tilmeldt 26. Jun 12
Skrevet kl. 18:54

Hej Birte,
Tak for dit svar. Jeg havde aftalt og tænkt at investere det meste af fortjenesten, og derfor hvis jeg kan ændre i årsopgørelsen/forskuds opgørelse, vil det jo være mest favorabel.
Hilsen Mona

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)