Jeg startede min virksomhed i sidste måned, og det kørte stille og roligt i starten, men tog hurtigt fart. Jeg har nu fået foden ind hos et par gode kunder og gamle kunder begynder at vende tilbage, hvilket jo er et godt tegn (så gør man jo noget rigtigt). Nu er problemet det at min kæreste og jeg skal flytte til Norge da vi skal ha barn, og jeg kan nemt flytte forretningen med da den er online. Men problemet er at jeg p.t. har et fast job ved siden af, og det job tillader at jeg kan side ved en pc og besvare mails (lave forretning) samt svare eventuelle opkald i dagtimerne i min lille iværksætter bedrift. Hvis jeg ikke længere er i stand til at kunne være online og bruge lidt tid på min virksomhed i dagtimerne, så dør den helt sikkert da tingene sker hurtigt i den branche jeg er i, man må være der hvor det sker. Ikke svare mails om aftenen. Jeg har (så vidt jeg lige kan se) i denne måned tjent ca. 8000 kroner i overskud, og det ser lovende ud da jeg jo hver dag lærer mere om branchen samt får flere forbindelser og forbedrer mit produkt. Jeg sigter imod at kunne have et overskud på godt 20000 - 25000 når måneden er omme, og det er mit mål at holde den rate det næste halve år. Det er ikke en forretning, så pengene kommer ikke ind samme dag, men imellem 20-40 dage efter da det er internationalt og på faktura. Problemet er at vi i Norge skal have en ny bank, og vi i tillæg må optage et lån til en bil. Og banker gør jo alt i garantier, så jeg er ganske sikker på at vi ikke får lov at låne til en bil hvis jeg ikke kan vise dem en kontrakt på et fast job... Så damen foreslår jeg MAN power og nattearbejder... Men føler det bare som værende totalt idiostisk at jeg får at kunne låne til en bil, må tage et job til 110-120 i timen når jeg kan sidde med mit eget (med stort potentiale) og lave måske 200 i timen.. Og med gode fremtidsudsigter.. Endvidere risikerer jeg at dræbe min virksomhed ved det, da en iværksætter arbejder meget når man er i opstarten. Så kan du vel bare ta en opstartslån vil nogle så sige.. Nej, det tror jeg ikke jeg kan, idet vi har rigeligt med gæld i DK. så buen er spændt i den private økonomi pga. fejlkøb på boligmarkedet. Vi vil maks kunne låne til en bil i Norge og så er det alt. Så hvad pokker gør jeg? Er der nogen jordisk chance for at en bank vil godkende et lån til os med mig som iværksætter og uden at kunne vise regnskaber for et år tilbage`?? Alt jeg kan vise dem p.t. er en forventning ud fra hvad jeg indtil nu har tjent. Og det er jo ikke det samme som en job kontrakt. Nogle ideer, tips eller erfaringer? På forhånd tak. |
En lidt dum situation...
Prøvet at kontakte banken og høre dem ad? |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Kan du ikke bare købe en æld gammel spand i stedet for at optage et lån, når du nu mangler penge og frihed til at gøre det du vil? |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
Altså nu er det med kæresten jeg flytter derop, og hun er i tillæg gravid (ikke til at forhandle med). Så bil skal vi ha, især fordi vi kommer til at bo på landet uden tilgang til busser osv. Så det bliver vi simpelthen nødt til. Og der er ingen diskussion om at vi må låne til en bil idet vi begge har nul på kistebunden i den private økonomi, og da slet ikke efter at have betalt flytningen m.v. Problemet er så derfor at få overbevist banken om at de godt kan låne os til en bil. selvom jeg ikke kan komme med en MAN power kontrakt eller whatever.. Kan måske komme med en kontrakt fra mig selv til mig selv men kan jo ikke garantere min løn idet min virksomhed endnu ikke har nogen penge eller kredit af nogen slags, det vil tage nogle måneder før at virksomheden har sparet en del op. Og banken herhjemme trækker på skulderne efter de har fået nys om vores flytteplaner. Så det er banken i Norge der i såfald skal bevillige os lånet til bilen, samt overtage min virksomheds bankforretninger og evt. stille en kredit til rådighed i den forbindelse. (som jeg evt selv dækker). Mit forbrugs og boliglån her i DK forbliver fortsat hos Nordea DK da det vil være umuligt at flytte. Og vi sælger så heller ikke vores lejlighed da markedet er helt ødelagt for tiden. Så har jo ikke engang nogle garantier at give banken i Norge. |
Ok, men der er jo en stor forskel på et billån til 300.000 kroner og et på 10.000 kroner. Det sidste kan du altid skaffe - om ikke andet som et lån fra din eller din udkårnes familie. Da jeg flyttede til Grækenland, valgte jeg at opsige alle mine pensionsordninger og at tage pengene med herned. Jeg ville gerne have den ekstra sikkerhed samt jeg syntes ikke at de tilskrevne renter var tilfredsstillende. Den slags koster at man betaler topskat af hele beløbet, men det er da en mulighed - specielt, hvis det kan hjælpe dig på vej mod at blive gældfri og derfra lave en ordentlig opsparring. |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg er enig med Anders Køb bilen til 10.000 |
Hej Prancer! Ja det er ikke nemt med den økonomi - den er styrende uanset hvor og hvad vi vil! Hvilke muligheder ser du for at I kan forøge jeres indkomst ? Hvad arbejder din frue med ? - måske hun har en god baggrund for at blive forhandler - på deltid? Kan du påtage dig mere arbejde ved siden af din virksomhed? - måske I kunne oparbejde en ekstra indkomst Hvis ja så har jeg et godt tilbud til jer! - send mig en mail og lad os sammen se på jeres muligheder |
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
Hej,, jeg har også lille bedrift og har også brug for en bil men stadig lille økonomi,, jeg ofrede 9,000 kr. til en perfekt 20 år gammel VW polo på gule plader,, den er fantastisk til små penge,,, men er det statussymbolet i vil købe ja så er den nok ikke den bedste, men den transpotere mig 150 km. daglig uden problemer. |