Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S om til ApS

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har fået linket før - men eller HER ER DET igen - det viser hvad man betaler skat af - og det er mere kompliceret end du lige forklarer. Linket omfatter I/S fuldt ud.

Du kan drive I/S i VSO og gør du det, skal du kun betale selskabsskat af den del du ikke hæver. LINK TIL VSO - læs linket og du vil forstå

ved at bruge den kommer I/S i princip til at skatte som ApS vil du se - og i så fald kun betale selskabsskat hvis ikke man hæver penge - helt som ApS hvor man kun betaler indkomstskat når man hæver løn. 

Det vil betale sig for dig at bruge tid på de to links som er holdt i hverdagssprog - og så tage en revisor ind over når du selv ved en god del, og få den rigtige beslutning - det er dumt at spare tid på at springe hurtigt forbi her i den indledende fase

god vind med det

vh

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:05

Det vil betale sig for dig at bruge tid på de to links som er holdt i hverdagssprog - og så tage en revisor ind over når du selv ved en god del, og få den rigtige beslutning - det er dumt at spare tid på at springe hurtigt forbi her i den indledende fase

Jeg siger mange tak for dine links. Og jeg snakker med en revisor om det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:37

Hej John

Cookie:
Du kan drive I/S i VSO og gør du det, skal du kun betale selskabsskat af den del du ikke hæver. LINK TIL VSO - læs linket og du vil forstå

Det er ikke helt korrektWink

Et I/S kan ikke blive beskattet efter reglerne for Virksomhedsskatteordningen, men derimod er det op til hver enkelt interessent, hvilken beskatningsform der vælges, eks. personlige beskatning - Virksomhedsskatteordningen - Kapitalafkastordningen.

Et I/S betaler ikke skat, ej heller selskabsskat, men det er den enkelte interessent, som skal betale den pålignede skat, som i tilfælde af anvendelse af Virksomhedsskatteordningen er en acontoskat.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15

Tonny Skov Pedersen:

Hej John

Cookie:

Et I/S kan ikke blive beskattet efter reglerne for Virksomhedsskatteordningen, men derimod er det op til hver enkelt interessent, hvilken beskatningsform der vælges, eks. personlige beskatning - Virksomhedsskatteordningen - Kapitalafkastordningen.

Nej - enig - jeg mente faktisk netop med DU kan drive - (i modsætning til I som I/S) at de kunne (hver for sig) vælge VSO - men fint nok at få det tydeligere, prøver også at gøre det i min link - for vist er det den enkelte der vælger, men effekten er jo som beskrevet

Linket siger nu: 

I et I/S kan hver interessent hver for sig vælge at blive beskattet efter VSO (eller personlig beskatning eller kapitalafkastbeskatning) så ejere af I/S har samme mulighed som en enkeltmandsvirksomhed på det område.

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:19

Cookie:

Tonny Skov Pedersen:

Hej John

Cookie:

Nej - enig - jeg mente faktisk netop med DU kan drive - (i modsætning til I som I/S) det ved at vælge VSO - men fint nok at få det tydeligere, prøver også at gøre det i min link - for vist er det den enkelte der vælger, men effekten er jo som beskrevet

vh

Yes

Det var kun en præcisering af de forskellige forhold

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20

Tonny Skov Pedersen:

Yes

Det var kun en præcisering af de forskellige forhold

Og kun tak - for jeg gjorde også min blog link tydeligere så bare super

vh

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 08:19

Hvis man nu gerne vil starte et ApS, hvilket jo koster 80.000 kr. at gøre (40.000 kr. hver, hvis der er to, der starter det sammen), er der så nogle krav til, hvad de 80.000 kr. skal gå til, og hvordan de skal bindes? Kan man fx godt bare lægge dem ind som 80.000 kr. i egenkapital og låse dem fast på den konto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03

fireman:
Hvis man nu gerne vil starte et ApS, hvilket jo koster 80.000 kr. at gøre (40.000 kr. hver, hvis der er to, der starter det sammen), er der så nogle krav til, hvad de 80.000 kr. skal gå til, og hvordan de skal bindes? Kan man fx godt bare lægge dem ind som 80.000 kr. i egenkapital og låse dem fast på den konto?
Det kan man sagtens - men man kan også købe varelager for dem f.eks. Ved stiftelsen SKAL de være bundet (normalt på en klientkonto hos advokat/revisor) men derefter må de indgå i driften. De må ikke betales ud til ejer - men indgå i driften. Det er klart, at hvis man bruger dem på huslejen, så skal man jo gerne løbende tjene nok i selskabet, til at egenkapitalen holder sig på de 80.000 løbende (for det er ikke kun ved regnskab den skal være det) men omvendt er der ingen der skyder en for små svingninger under året.

Bruges de f.eks. til varer - ja så ændrer det jo ikke ved egenkapitalen, at pengene nu står i værdi af varer i stedet for at stå dødt på en konto

Omvendt - personligt kan jeg godt lide tanken for en nystartet - at man ser til at egenkapitalen holder de 80 t - og er det lettere for jeg begge to i starten at se, at jeres 2 x 40.000 eksisterer på en konto, så er det OK - men da man ikke får rente - vil det normale jo være, at de kommer i sving til varelager og andet nødvendigt - gerne af blivende værdi. Efterhånden som man ved overskud opbygger større egenkapital, bliver det jo meningsløst at ha noget stående låst i alle fald.

God vind med selskabet

vh

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 12:35

Cookie:
Det kan man sagtens

Tak for svaret!

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 12:50

Hvad koster det at få foretaget en patentsøgning? Og hvad koster det endelige patent?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)