Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kommer først hønen eller ægget?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Jeg har besluttet mig for at starte min egen netshop. Jeg har imidlertid ingen leverandør kontrakter eller en hjemmeside. Så mit spørgsmål er, hvad skal jeg koncentrere mig om først, er det hjemmesiden der skal være på plads, eller skal jeg kontakte leverandører først? Måske det virker mere prof. at have hjemmesiden på plads først eller er det lige meget?

Mht. min hjemmeside, så har jeg et spørgsmål til den også. Jeg er selv grafiker og kan designe den selv, men jeg er kommet i tvivl om hvor meget jeg kan forud designe selv, før jeg skal have gjort den aktiv. Er det det overordnede design der skal være på plads og så tager man resten sammen med den der nu skal gøre det til en brugbar netshop? Eller skal alle undermenuer og alle detaljer være på plads først.

Da jeg aldrig har lavet et design til en netshop før, er jeg virkelig på bar bund mht. hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte.

Håber at der er en erfaren Amino bruger der kan hjælpe.

Mange hilsner fra

Rikke

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:52
det er nemt at lave en hjemmeside, men hvis du ikke har nogen varer at sælge kan det jo være lige meget!

Så jeg ville tage en snak med dine potentielle leverandører og få nogle aftaler på plads, inden du bruger en masse tid på en hjemmeside!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:55
Jeg er helt enig med Brian, få nogle leverandører i hus først, dernæst kan du tage hjemmesiden.

Når du vil lave designet til din netbutik, så skal du være opmærksom på at mange af standard systemerne har store begrænsninger på design opbygning, så rådfør dig med en der kender til disse løsninger før du giver dig i kast med den helt store omgang.

De mest anvendte standard systemer er www.dandomain.dk og www.scannet.dk hvor kendetegnet er at de er billige i oprettelse og du betaler en måendlig leje - Tilgengæld er du bundet fast til nogle grafiske retninglinier og det samme gør sig gældende funktionsmæssigt. Dermed ikke sagt at man ikke kan lave en sådan shop rigtig flot. Kristian fra Cygnet herinde har lavet en række utrolig flotte løsninger i overstående systemer.

En anden mulighed er at vælge et webbureau  til opgaven, som udvikler en shop ud fra dine ønsker og dit designudkast, så er der ingen begrænsninger, tilgengæld er denne løsning som regel også forholdsvis omkostningsfuld fra opstart. - Så det er bestemt noget man bør have med i sine overvejelser.

Sidst men ikke mindst kunne du jo kontakt os, da vi netop er ved at starte et nyt koncept op som er en blanding mellem en helt standard løsning som scannet, og så den unikt udviklede shop. Du kan se mine kontakt oplysninger i min signatur.

Held og lykke med din fremtidige netbutik.
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:22
Tusind tak Brian og Martin, for Jeres indput.

Umiddelbart virker det også logisk at få nogle varer til butikken først, det er jeg helt enig i. Jeg er bare fuldstændig grøn i det jeg kaster mig ud i, og vil gerne virke lidt proff. og tænkte at det at man allerede har en hjemmeside ville virke seriøst. Mange børnetøjsleverandører tror ikke at man er rigtig seriøs, da de får rigtig mange henvendelser hver dag med folk der vil starte en netshop. Jeg vil jo derfor gerne skille mig lidt ud, og vise at jeg har altså en hjemmeside/netshop, jeg mangler bare varerne.

Er jeg helt forkert på den?

Rikke ;o)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:45
Dato: 08-08-2007 20:21:47 Forfatter: Pontoppidan
Jeg vil jo derfor gerne skille mig lidt ud, og vise at jeg har altså en hjemmeside/netshop, jeg mangler bare varerne.

Hej Rikke,

Jeg har ikke lige erfaring med det at drive en webshop, men jeg arbejder dagligt med leverandører. En ting der står meget klart for mig er, at leverandører ser på hvor meget krudt du er villig til at bruge på at sælge DERES produkt. Nogle leverandører gider ikke handle med virksomheder som alligevel ikke vil gøre en ordentlig indsats for at sælge produkterne, og det forstår jeg faktisk godt. Hellere 100 forhandlere som virkelig rykker igennem, end 1.000 forhandlere som bare har varen på hylderne, og ikke gør noget for at sælge dem.

I dag kan alle jo købe en DanDomain eller ScanNet shop - det koster nogle få hundrede kroner. Så det er ikke noget der viser at du er seriøs. Men hvis du viser leverandørene en markedsføringsplan, og ikke mindst et markedsføringsbudget, så rykker det væsentlig mere!

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)