Jeg sidder med et mindre problem som nogle her på siden - måske kan hjælp med.
I forbindelse med oprettelse af en forening(sport), så skal der ifølge kravene i folkeoplysningslovens og i DIF udkast til vedtægter for sådanne foreninger udpeges en revisor og revisorsuppleant jf. folkeoplysningsloven § 29, stk. 4 samt DIF vedtægtsudkast § 15. https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=138157#K8 Mit spørgsmål er så - er det et krav at det skal være en reg. revisor eller en statsaut. der underskriver regnskabet? Eller vælger man bare et medlem på generalforsamlingen og siger vedkommende er revisor og anden medlem er revisorsuppleant? Udgangspunktet er at foreningen skal være en sportforening - som jeg kunne forstå det er foreningen dannet for at få flere til at bidrage til aktiviteterne og der ikke på nuværende tidspunkt er ønske om at de skal begynde på tilskud fra kommune.
Ved tilskud antager jeg at de skal have en revisor til at underskriv. Håber lidt nogle kan hjælpe .
Mvh
Håber
|
I en alm. almennyttig forening er en revisor valgt på generalforsamlingen, talblind eller ej, nok. Man skriver i vedtægterne hvordan man gør. Når det er ikke revisoruddannede fra foreningens medlemsskare, er der mange foreninger som vælger at udpege 2.
Læs mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=57351