Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejendomme

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Har brug for lidt hjælp til bogføring af nye ejendomme i et selskab.

Det vedr. regning fra advokat:

Sælær kr. 35.000

moms kr. 8.750

porto og copialia kr. 1000

+ moms kr. 250

Tingbogsattester kr. 1250

udskrift fra Erhvervs og selskabsstyrelsen kr. 100

Ejendomssoplysningsskema kr. 400

Ialt kr. 46.750

Tak for hjælpen.

vh Bettina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47193
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57

Du hedder BJ bogføring - så jeg fornemmer der må være noget specielt i spørgsmålet - for det ser jo jo ud til at være lige ud af landevejen?

Hvad er problemet? De første punkter, salær, porto og copialia er jo som du skriver det angivet med moms og bogføres bare som driftsudgift - f-eks advokat samlet med moms

Så er der de sidste tre poster - Dem skriver du som uden moms, og det vil jo fremgå af regningen. Det kunne være fordi de faktureres som et udlæg hvor I bare betaler præcist det samme som advokaten, men det bør fremgå af regningen - og de kan så bogføres på samme konto - bare skal du så undertykke momsen - eller på en egen konto du kan lave - advokat udlæg uden moms - 

Jeg går ud fra, at det er tydeligt på selve advokat regningen hvad der er med og hvad der er uden moms, så du deler den bare op i alle fald

Det vil du også kunne opleve på f.eks en del telefonregninger - at selve regningens total består af telefon 400 kr MED moms og gebyr for betaling 4,50 kr uden moms - også der må man tage besværet med to posteringslinjer for at få totalen OK

Kom igen hvis jeg ikke forstod spørgmålet korrekt?

vh

Fra Faaborg
Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 14:11

Hej,

Ja det var de tre sidste poster der her forvirrede mig men tak for svar.

vh bettina

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:20

Hmm..

Jeg er lidt uenig i jeres fordeling af udgifterne. Jeg kan se du skriver køb af ejendom, jeg går ud fra der er tale om et anlægsaktiv, så vidt jeg har forstået kan omkostninger i forbindelse med overtagelse af en ejendom (herunder salær mv.) aktiveres sammen med ejendommen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40

absolut muligt - svarer bare ud fra momsen som jeg tror forvirrede - Jeg ved ikke hvad advokat salæret som sådan dækker over, men HVIS det kan aktiveres (eller måske skal?) ændrer det bare til status men jo samme moms metode

vh

Fra Faaborg
Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 09:00

Fejlen er min da jeg ikke har uddybet mit spørgsmål godt nok.

Det er ejendomme købt til udlejning så der er slet ikke moms på det. og jeg har bogført den som en tilgang da der var en ejendom som tidligere blev købt som jeg kiggede på hvordan det var bogført der.

Men tak for jeres svar og rigtig god dag. kan man slette et opslag så det ikke forvirre mere end det gavner andre da mit spørgsmål burde have være omformuleret anderledes?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01

BJ Bogføring:
kan man slette et opslag så det ikke forvirre mere end det gavner andre da mit spørgsmål burde have være omformuleret anderledes?

Nej man kan rette med funktionen mere, men kun i relativt kort tid, så bare lad den stå, du har jo gjort klart hvad det drejede sig om her Big Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)