Hey, Har brug for lidt hjælp til bogføring af nye ejendomme i et selskab. Det vedr. regning fra advokat: Sælær kr. 35.000 moms kr. 8.750 porto og copialia kr. 1000 + moms kr. 250 Tingbogsattester kr. 1250 udskrift fra Erhvervs og selskabsstyrelsen kr. 100 Ejendomssoplysningsskema kr. 400 Ialt kr. 46.750 Tak for hjælpen. vh Bettina
|
Du hedder BJ bogføring - så jeg fornemmer der må være noget specielt i spørgsmålet - for det ser jo jo ud til at være lige ud af landevejen?
Hvad er problemet? De første punkter, salær, porto og copialia er jo som du skriver det angivet med moms og bogføres bare som driftsudgift - f-eks advokat samlet med moms
Så er der de sidste tre poster - Dem skriver du som uden moms, og det vil jo fremgå af regningen. Det kunne være fordi de faktureres som et udlæg hvor I bare betaler præcist det samme som advokaten, men det bør fremgå af regningen - og de kan så bogføres på samme konto - bare skal du så undertykke momsen - eller på en egen konto du kan lave - advokat udlæg uden moms -
Jeg går ud fra, at det er tydeligt på selve advokat regningen hvad der er med og hvad der er uden moms, så du deler den bare op i alle fald
Det vil du også kunne opleve på f.eks en del telefonregninger - at selve regningens total består af telefon 400 kr MED moms og gebyr for betaling 4,50 kr uden moms - også der må man tage besværet med to posteringslinjer for at få totalen OK
Kom igen hvis jeg ikke forstod spørgmålet korrekt?
vh