Jeg sidder og leger med tanken at lave en hjemmeside og en app, hvor konceptet er at vælge mellem flere vare i butikken, hvor fokus er gode forhold/lønninger. Den bliver ikke pt. til noget, da det blot er en ide/tanke. Lad os sige, du skal købe 2 agurker. Agurk 1 er fra Fup og Fidus A/S Agurk 2 er fra GrøntBixen Prisen er forskellig Agurk 1 : 4 kr Agurk 2 : 8 kr Via appen/hjemmesiden, taster eller skanner du stregkoder. Du kan også vælge varehus, hvor varende der er/bliver solgt står. Du vil her kunne læse at Agurk 1 fyrede samtlige 80 danske borgere og har ansat billig arbejdskraft. Agurk 1 derimod benytter 100% dansk arbejdskraft Herved kan man vælge og støtte de danske arbejdspladser, i stedet for denne kedelige morale at tjene penge i danmark med billig udenlandsk arbejdskraft. På denne måde kan producenterne presses til at ansætte lokale aktører, i stedet for denne rutschebane. Omvendt, er det rene udlandske vare, skal man kunne se forskellen i de firmaer, hvad gør de for medarbejdere, hvordan er forholdene, hvad ligger der evt. at sager og klager. Hvad syntes du om ideen ? Vil jeg ramle i problemer med loven ? Som sagt er tanken lidt at gå imod "billig priser" og outsourcing af arbejde til billige steder, for så selv at tjene på markedet, på bekostning af danske arbejdspladser. |
En hjemmeside / APP ide, men løber jeg ind i problemer ?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)