Så fik jeg selvfølgelig en god idé til en ny webshop. Det er vel samme branche når begge dele er salg fra webshop, men er der ting jeg skal være særligt opmærksom på?
Da jeg ikke regner med noget helt vildt på den nye webshop vil jeg egentlig gerne køre så meget samlet som muligt.
Jeg håber det kan lade sig gøre at have to webshops med forskellige produkter og design, men med samme betalingsløsninger, samme backend og samme fakturaserie.
Der skal selvfølgelig kun stå ét firmanavn og CVR på faktura, men er der andet jeg skal være opmærksom på?
Er det nok bare at skrive i bunden af siden at "Gøjlershop.dk ejes af iMania.dk CVR: 12345678"?
Derudover skal du være opmærksom på at dit firmanavn er kendt for et bestemt produkt. Hvis du bruger samme firma navn i forbindelse med et andet produkt, kan det skabe forvirring blandt kunderne.
Jeg regner blot med at notere at "Denne side ejes og drives af iMania.dk" - jeg håber ikke det giver for meget forvirring for kunderne.
Jeg frygter dog kunderne kan blive forvirrede hvis jeg sender faktura med iMania.dk's logo (hvor ville forvente NyGøglerShop.dk's logo). Er reglerne sådan at alle faktura skal være ens af udseende?