Af en eller anden grund er min adsense konto deaktiveret - og det er jo mildt sagt noget skidt. ![]() Det indebærer jo også at de indefryser mine tilgodehavender, så dette er altså også en måde at slippe af med konkurrerende virksomheder! ØV, øv og atter øv! Og nu er det så at jeg føler mig fanget i en situation af Kafka''ske dimensioner: Jeg skal appellere til Google om "at de ugyldige handlinger ikke skyldes handlinger eller efterladenheder fra din side eller fra nogle, som du er ansvarlig for", men jeg kan ikke få at vide hvad det er der er sket da deres "algoritme er ophavsretligt beskyttet" (årtiets dårligste argument)- og det gør det unægteligt lidt svært at forelægge min sag med vægtige argumenter. Som jeg ser det er min eneste mulighed at skrive at jeg intet aner om det, og det virker lidt tyndt... Har I nogen erfaringer på det område, der kan stille mig i en lidt bedre situation? |
Adsense konto deaktiveret
Hvis du åbner en ny konto i et nyt navn skal du huske kun at bruge den på nye sites - ikke dem der blev udelukket på den nuværende konto! |
Kan et nyt site være et subdomæne af det gamle? Eller snakker vi et helt nyt domæne? |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
|
Det lyder ikke lovende... Men lad mig da så komme med en advarsel til andre, der måtte have lyst til at gøre brug af AdSense - man har ikke en chance for at forsvare sig! Jeg har overhovedet ingen anelse om, hvilke informationer de måtte ønske for at se velvilligt på min appel, og jeg kan ikke engang få oplyst hvilket domæne det drejer sig om. Jeg har været så letsindig at bruge den samme konto til adskillige domæner, det skal man så altså ikke gøre. Jeg må blot konstatere at hvis ikke min ''dom'' bliver omstødt, så tør jeg ikke længere bruge Google - risikoen er ganske enkelt for stor! |
> så tør jeg ikke længere bruge Google - risikoen er ganske enkelt for stor! Udover risikoen for at Google opsiger aftalen, hvad er det så for en risiko du snakker om? Sålænge det kører er det et fint program, men laver man sites, eller gør ting de ikke kan lide, så ryger man ud, og så må man bare fortsætte med en anden kapitaliseringsmodel. Om du forud for dette har benyttet AdSense eller ej ændrer noget som helst på risikoprofilen. Så jeg kan slet ikke se nogen saglig grund til at advare mod at bruge AdSense. Hvis man holder sig stramt til retningslinierne for programmet, så er risikoen for at ryge ud forsvindende lille (der ER metoder hvor andre kan sabotere din konto, men det vil jeg naturligvis ikke gå nærmere ind i her, blot konstatere at det er yderst sjældent ...) |
Har du ingen ide om hvad du har gjort for at blive smidt ud ? |
Nope! Jeg har muligvis klikket en enkelt gang eller to på et link for at konstatere om det virker - eller måske fordi jeg selv blev fanget af en annonce. Men jeg kan ikke forestille mig at det skulle være nok til udløse denne deaktivering! |
Det er en af de groveste krænkelser af aftalen om AdSense man kan lave at klikke pp egne links. Det fremgår helt tydeligt at man ike må det - ikke engang EN gang, eller fordi man gerne selv vil købe det der annonceres fra. Aldrig! Så jo, et enkelt klik du selv har lavet er skam nok til at du kan blive smidt helt ud. Du har indgået en aftale og brudt den - og så ryger aftalen. Det er meget enkelt :) |
![]() ![]() ![]() ![]() Lad det være en advarsel til alle andre så! ØV! Men det vil altså inkludere alle under samme IP? Eller hvordan de nu bærer sig ad med at registrere det. Temmelig problematisk når man sidder og udvikler hjemme fra privaten. Der ville være stor risiko for at min familie kom forbi et af mine websteder (de er også aktuelle for dem) og blev fristet til at klikke på et link - eller bruge en google søgeboks. |