Jeg kan ikke lade være med at kommentere den med kaffen. De fleste besvarelser i denne tråd giver hug til den med kaffebrygning, men jeg kan nu godt lide den. Men den sender måske forskellige signaler alt afhængig af hvem der læser den:
Hans, måske du skulle skrive noget om at det er en lille virksomhed i vækst, hvor man løfter alle opgaver i fællesskab. Eller noget i den stil - du er bedre til at skrive end mig |
Når jeg ikke skriver ”Journalist” som overskrift er det for ikke at afskrække folk med andre uddannelser. Det vigtige for mig er kompetencerne – ikke papiret. Mit håb er, at overskriften ”SKRIV!”, som kommer til at stå med dominerende typer, vækker interesse hos såvel uddannede journalister som folk med en journalist i maven. Omvendt synes jeg også, at der mangler en stillingsbetegnelse…. Omvendt omvendt synes jeg faktisk også at det er lidt nytænkende og opmærksomhedskrævende, at der ikke står nogen stillingsbetegnelse. Jeg tror lige, jeg vender den del i et forum af kommunikationsfolk, som jo ligger i målgruppen.
OK – jeg skal nok uddybe firmaprofilen. Jeg var ellers glad for endelig at have fundet ind til kernen, men nu, hvor søvnen har haft sænket sit blide lys over mine tanker, kan jeg godt se, at beskrivelsen er for tynd. Der kommer nok til at stå noget om, at virksomheden er i vækst, og at denne ansættelse er den første af en række planlagte. Det vil også være med til at forklare, den lidt blandede jobbeskrivelse.
Kaffemaskinen var et forsøg på at anlægge en jovial ligeværdigheds-tone – Sådan virker den tydeligvis ikke på jer – den dør. (I øvrigt laver jeg altid selv stempelkaffe eller Nescafé). Det er absolut ikke en sekretær, jeg søger.
Martin -> den med traktoren er fin, hvis bare den nyansatte forstår at få lettet ploven….
René -> ”kreativt parløb” er et godt begreb – den er købt. Jeg er også med på, at ordet lærenem kan forekomme nedvurderende, så det ryger ud.
Doodeedoo -> Mange af de spørgsmål, du stiller vil der være individuelle svar på. Meget arbejde vil foregå i marken, men hvis den rigtige har brug for et fast sted til skrivebordet, finder vi ud af det. I mit budget er der afsat et beløb til løn, som vil kunne tilfredsstille en kvalificeret ansøger, men løn og frynsegoder kan jo sammensættes på mange måder.
Endnu engang tak for alle kommentarerne. Jeg er et pænt skridt tættere på den rigtige formulering nu.
Mvh. Hans