Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg forbinde til ekstern database via ASP...?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har to domain med et ASP-website og en MySQL database på hver site.

Jeg har en global.asa fil i roden på hvert domain med database connection settings til databasen bag sitet.

Men er der en måde hvor jeg kan udveksle data fra databasen imellem de to sites?

Jeg vil gerne lave en lille liste over seneste nyheder på det modsatte site dvs. hente de 10 seneste overskrifter fra en tabel på den anden database.

Enten skal jeg kunne hente info direkte fra databasen eller også skal jeg generere en asp-fil som jeg så kan inkludere på det andet site hvis man kan det?

Hvordan kan jeg gøre det er det nogen der har en løsning?

/Magnus

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du nævner ASP og global.asa. Disse 2 ting hører ikke sammen. Så er det ASP.NET?

Men ellers er det lige til. Du kan gøre 2 måder:

1) I din connectionstring hvor du vil vise nyhederne kan du skabe forbindelse til den anden database og hente dem ud der.

2) Du kan som du skriver lave en fil hvor du henter data ud og så lader det andet domæne hente den fil.

Jeg foretrækker at lave det som pkt 2 og det er intet problem at hente data tværs over domæner.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:42
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Sikke meget vrøvl du kunne få presset ned i ét indlæg, det hedder "et domæne" og ASP eller MySQL er noget der hører til på dit webhotel, ikke dit domæne.

Når dét så er sagt, så blokerer de fleste discount-webhoteller for eksterne databaseforbindelser, derfor er dit bedste bud at lave et XML udtræk af de data du skal bruge på det andet site, og parse dem lokalt.

Alternativt så køb en større løsning som tillader dig at have begge dine domæner på samme webhotel, så burde de nemt kunne tilgå hinandens database :-)

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 22:50

Hej Mikkel.

Jeg gav dig 1 stjerne, fordi det ærligt talt faldt mig for brystet at du taler ned til trådstarter på den måde.

At du så kvitterer med at 1-stjerne en hel række af mine indlæg er da til at klaske sig på låret af. Tør da øjnene!

/Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Morten Lassen:
Tør da øjnene!

Tør selv øjnene! Kan du ikke klare lugten i bageriet så pil af med dig!

Trådstarter har fået den hjælp han kom efter ... man må forvente at blive irettesat når man kager sådan rundt i tingene. Er trådstarter ikke tilfreds med min tone står det ham fri for at lytte til en af de andre glade bidragsydere :-)

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel.

Jeg har ikke brug for at tørre mine øjne. Og du får mig heller ikke til at "pile af".

Til gengæld vil jeg da bestemt heller ikke tage noget fra din side alvorligt fremover. Sikke dog en ubehøvlet person!

/Morten

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 23:15

Niels Henriksen:
Du nævner ASP og global.asa. Disse 2 ting hører ikke sammen. Så er det ASP.NET?

ASP og global.asa hører fint sammen for du kan sagtens have en global.asa i ASP - i ASP.NET hedder det global.asax.

Bortset fra det er jeg helt enig i dit indlæg - en form for feed i fx XML på det domæne hvor data skal komme fra sikrer at eventuelle ændringer i datastruktur, database eller lignende holder ændringer på kun det ene site.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:17

keysersoze:
ASP og global.asa hører fint sammen for du kan sagtens have en global.asa i ASP - i ASP.NET hedder det global.asax.

Ah du har ret... det er vist for længe siden jeg har haft rodet med ASP :D

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)