Jeg har to domain med et ASP-website og en MySQL database på hver site.
Jeg har en global.asa fil i roden på hvert domain med database connection settings til databasen bag sitet.
Men er der en måde hvor jeg kan udveksle data fra databasen imellem de to sites?
Jeg vil gerne lave en lille liste over seneste nyheder på det modsatte site dvs. hente de 10 seneste overskrifter fra en tabel på den anden database.
Enten skal jeg kunne hente info direkte fra databasen eller også skal jeg generere en asp-fil som jeg så kan inkludere på det andet site hvis man kan det?
Hvordan kan jeg gøre det er det nogen der har en løsning?
Sikke meget vrøvl du kunne få presset ned i ét indlæg, det hedder "et domæne" og ASP eller MySQL er noget der hører til på dit webhotel, ikke dit domæne.
Når dét så er sagt, så blokerer de fleste discount-webhoteller for eksterne databaseforbindelser, derfor er dit bedste bud at lave et XML udtræk af de data du skal bruge på det andet site, og parse dem lokalt.
Alternativt så køb en større løsning som tillader dig at have begge dine domæner på samme webhotel, så burde de nemt kunne tilgå hinandens database :-)
Tør selv øjnene! Kan du ikke klare lugten i bageriet så pil af med dig!
Trådstarter har fået den hjælp han kom efter ... man må forvente at blive irettesat når man kager sådan rundt i tingene. Er trådstarter ikke tilfreds med min tone står det ham fri for at lytte til en af de andre glade bidragsydere :-)
Du nævner ASP og global.asa. Disse 2 ting hører ikke sammen. Så er det ASP.NET?
ASP og global.asa hører fint sammen for du kan sagtens have en global.asa i ASP - i ASP.NET hedder det global.asax.
Bortset fra det er jeg helt enig i dit indlæg - en form for feed i fx XML på det domæne hvor data skal komme fra sikrer at eventuelle ændringer i datastruktur, database eller lignende holder ændringer på kun det ene site.