Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg - Hvordan gøres det bedst? og hvem kan hjælpe?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ved BackupBox har nu været i gang i lidt over et halvt år og, vi synes selv det går godt og vi er glade for alle de kunder vi har fået, på trods af, vi faktisk ikke har gjort noget ud af markedsføring, men i stedet har forsøgt at finde de mest optimale systemer for os og vores kunder, hvilket vi nu synes, vi har opnået. Vi føler derfor, at vi nu virkelig er ved at være klar til at gøre noget ved vores markedsføring. Se mere om os her.

Vi er af den overbevisning at alle burde have mindst én backup af deres PC'er, og vi forsøger derfor også at henvende os meget bredt og vi vil også være friske på studenterordninger, hvor studenter kan få billig backup, hvis de ønsker dette. Firmaer som kan få specielle firmaordninger med ekstra services og muligheder for administration osv. Vi henvender os altså forholdvis bredt.

Det skal dog siges, at BackupBox ikke vil være en døgnflue, men et firma, som også eksisterer om mange år, så vores kunder kan føle sig trygge når de køber backup ved os. Vi foretrækker derfor markedsføring, hvor vi kun betaler pr. kunde, det kan enten være afiliates, hvor der betales for CPA, eller betaling af til sælgere eller andre firmaer, som der indgås aftaler med, hvor der betales pr. kunde, som de henviser til en. Vi er altså ikke ude i reklamer på TV2 eller andet stort, hvor det kan være svært at vurdere, om det kan betale sig i forhold til omkostningerne.

Vi vil gerne høre, om i har nogle forslag til, hvordan vi kan markedsføre os?

Hvis du godt kunne tænke dig at hjælpe til med markedsføring, fungere som sælger eller har en god idé til, hvordan man kan sælge backup, vil vi også meget gerne høre fra dig. Vi har også allerede selv nogle planer, som vi godt kunne tænke os at komme ud i livet med. Det største problem er nok, at vi er så nye, og mange derfor frygter at vi ikke har styr på tingene og økonomien, hvilket dog langt fra er tilfældet.

Håber i er friske på at skyde løs med idéer til, hvordan vi kan markedsføre os bedst.

På forhånd tak.

Jeppe Petersen

BackupBox

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er et produkt mange virksomheder har brug, en billig måde kunne være at deltage i netværks møder i jeres lokale område, eller lokale erhvervs messer. Ellers kunne et telemarketing bureau være et alternativ.

Men på internettet er der jo også mange muligheder for målrettet markedsføring, men i ved nok bedst hvor i får fat i jeres målgruppe.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Hej

Det er et produkt mange virksomheder har brug, en billig måde kunne være at deltage i netværks møder i jeres lokale område, eller lokale erhvervs messer. Ellers kunne et telemarketing bureau være et alternativ.

Men på internettet er der jo også mange muligheder for målrettet markedsføring, men i ved nok bedst hvor i får fat i jeres målgruppe.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Tak for svaret Jesper

Jeg havde faktisk ikke tænkt så meget på det med netværksgrupper, men synes det lyder som en god idé, jeg ved dog ikke, hvordan jeg finder disse? (kommer fra Esbjerg) 

Angående telemarketing er det en tanke vi har haft oppe. Dem jeg kontaktede krævede dog et forholdsvist højt gebyr for at starte en kampange op, da de vil være sikre på, at det kan betale sig. Hvis der er nogen, som kender et telemarketing bureau, som ikke kræver et gebyr for at starte, vil jeg dog meget gerne høre mere.

Jeg er godt klar over der er mange muligheder på internettet ja og disse er selvfølgelig meget oplagte specielt fordi det netop er online backup, og det er helt sikkert også noget vi skal satse på, men jeg kunne også godt tænke mig at satse alternativt og prøve at sælge backup på nye måder. 

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har desværre ikke kendskab til nogle netværksgrupper i dit område, men det kan være andre har det her på amino

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Hej

Jeg har desværre ikke kendskab til nogle netværksgrupper i dit område, men det kan være andre har det her på amino. 

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Det kunne i hvert fald være spændende også bare for at høre andres erfaringer osv.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre forslag?

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe.
Min første tanke var at få en masse links fra sites? Dette kunne i få hvis i lavede et ret godt betalt affiliate setup også ganske enkelt skrev rundt til diverse anmeldere ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

NikolajAndersen:

Hej Jeppe.
Min første tanke var at få en masse links fra sites? Dette kunne i få hvis i lavede et ret godt betalt affiliate setup også ganske enkelt skrev rundt til diverse anmeldere ?

Tak for det Nikolaj vi har også selv prøvet lidt på det og har også sat affiliates op ved PartnerAds, hvor vi giver 20 kroner pr. salg. (er dette rimeligt eller?) Men jo affiliates er noget vi vil satse på. Vi skal bare også lige finde de rigtige bureauer og den rigtige pris. 

Vi har også prøvet at skrive lidt rundt og har på den måde også fået lidt anmeldelser både ved fotosider og bare folk, som skriver om backup. Vi prøvede endda at starte en aftale med siden phosee.dk så deres læsere kunne få rabat. Dette gav dog ikke nogen succes, da de valgte selv at starte eget backupfirma.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeppe.
umiddelbart mener jeg i bør overveje at sætte affiliate aftalen op i pris.
jeg har ingen anelse om hvad der er af udgifter i at drive den backup service i har, men umiddelbart synes jeg i som indtroduktion skal sætte affiliate aftalen højst muligt! da det oftest er penge der får annoncørerne til at vil lave nogle gode og grundige artikler som oftest vil resultere i salg.

ang. link delen mener jeg det handler om at vælge de 'rigtige' som i vælger at tage kontakt til hvis i kan.
altså hvad kan personen der linker få ud af det, hvis han vælger at linke til jer i stedet for en anden af lign. service

Mvh
Nikolaj Andersen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

NikolajAndersen:

hej jeppe.
umiddelbart mener jeg i bør overveje at sætte affiliate aftalen op i pris.
jeg har ingen anelse om hvad der er af udgifter i at drive den backup service i har, men umiddelbart synes jeg i som indtroduktion skal sætte affiliate aftalen højst muligt! da det oftest er penge der får annoncørerne til at vil lave nogle gode og grundige artikler som oftest vil resultere i salg.

ang. link delen mener jeg det handler om at vælge de 'rigtige' som i vælger at tage kontakt til hvis i kan.
altså hvad kan personen der linker få ud af det, hvis han vælger at linke til jer i stedet for en anden af lign. service

Mvh
Nikolaj Andersen

Hej Nikolaj

Tak for svaret. Vi har også selv tænkt på om denne pris er for lav og vi har derfor også overvejet at sætte den op til fx 50 kroner. Problemet med dette er, at vores produkt kun koster 25 kroner i måneden og vi vil dermed miste penge, hvis en kunde kun vælger os i en måned. Alternativt kunne vi give procenter af salget, her vil det dog ikke give særlig meget i affiliates, hvis kunden vælger at betale månedligt, så det er lidt der problemstillingen ligger, men ved ikke, hvad i tænker vil være mest optimalt?

Linkdelen kan jeg godt se, og det er ikke noget vi gør det helt store i mere. Det er mest, hvis vi lige hører om en side, hvor vi tænker det kunne være oplagt.

Jeg kan lige opsummere. Indtil videre har dette ført til at vi vil genoverveje telemarketing, da vi er blevet kontaktet af en, som gav et tilbud på dette. Derudover har det skabt nogle overvejelser omkring affiliates osv, som er spændende og som vi også vil prøve at komme videre med. 

Andre forslag?

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)