Ja gode ideer er der nok af - men som altid for at det kan være en god ide skal man kunne tjene penge på skidtet :) dvs. før at man kan begynde at bruge en formue på research, markedsanalyse, ideudvikling og prototype fremstilling skal der være et marked og helst nogle forhåndsordrer inden produktion, så man ikke ender med at bruge alle sine penge med et produkt der ikke er nogen der vil købe - med hensyn til et foldbart badekar som bruger meget vand, kontra et hurtigt brusebad, som er blevet meget populært, hvorimod badekar er lidt oldschool efterhånden er ideen måske ikke så god alligevel - men synes bestemt det er fint du åbent kaster en ide ud - men ideudvikling skal helst gerne have økonomi delen med også - ellers er det ikke en god ide i synes jeg :) jeg ved der er mange der har ideer liggende i skuffen, men bare at tage sin ide og producere den kan komme til at koste dig alt hvad du har - der er et kæmpe arbejde inden som skal være på plads, for at vide om ideen overhovedet kan betale sig at sætte i produktion :) |
Badekar er jo ikke et hygiejnisk gode, men udelukkende en luksus. Derfor vil vandforbruget også være underordnet, for det er jo ikke det relevante her. Hvis man kunne have sådan en smart lille kasse der kunne foldes ud til at fullsize badekar, og foldes tilbage igen efter brug, tror jeg MANGE ville købe.
Og selvfølgelig skal der research og prototyper til, samt enten forhåndsordrer eller en investor i ryggen. Der er jo en grund til at det ikke findes endnu. Hvis du vil opfinde noget helt nyt eller lave noget helt nyt, så kræver det investeringer :)
Og så byder jeg derudover mange andre ideer velkomne som IKKE har noget med hurtige penge på nettet eller "services" på nettet at gøre. Byg noget fysisk eller tilbyd noget fysisk. Jeg bliver lidt trist til mode, når jeg ser at 90-95% af alle opstartere herinde udelukkende fokuserer på en eller anden service relateret til nettet. Jeg ved godt at amino, med udgangspunkt i jubii måske nok har den målgruppe... men alligevel!