Hej alle aminoer! Uh, der er ski godt nok mange ting man skal vide når man bliver momsregistreret!! Dejligt med lidt hjælp herinde fra :) Se, hvis jeg bestiller varer (kvindetøj) hjem fra USA, så har jeg fået at vide at jeg kan trække momsen, tolden, fragten og indkøbet fra.. tje, det hele. Men når jeg skal afregne moms hver kvatal, så skal jeg jo betale importmomsen + momsen på faktura. Hvornår er det jeg kan trække dem fra? Er det på selvangivelsen jeg skriver hele årets momsudgifter, portoudgifter, told, varer...? På forhånd, tak for hjælpen :) |
Hej
Du regner din salgsmoms lægger importmomsen til og trækker købsmomsen fra (incl. importmomsen)
Når du køber ting i udlandet, udenfor EU opkræver de ikke moms derfor er der ikke noget at trække fra og indenfor EU opkræves ikke moms hvis du oplyser dit momsnummer til sælgervirksomheden.
Det du skal gøre vedr. importmomsen er at beregne 25% af købsprisen. Først afregner du det via feltet "moms af varekøb i udlandet" og derefter trækker du det fra igen via købsmomsen. I sidste ende giver det nul.