Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomics p-billet

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Har i oprettet en ny konto i kontoplanen til p-billet eller har i bogført i eksisterende, i så fald hvilken?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00

Hej Fredrik

det er vist rigtigt, at der ikke findes en konto for parkering i alle E-conomics kontoplaner.

Jeg syntes, at det er godt at have en konto til dette under autodrift, men jeg ved ikke om du har sådan en gruppe.

Husk at der ikke er moms.

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09

accountman:
Husk at der ikke er moms.
Ja det er en dum faldgruppe - som vist engang kostede mig lidt omposteringer. 

Det der driller er jo, at de fleste parkeringbons er uden moms, men så er der nogen (husker ikke - måske Europark o.l. ) hvor der STÅR moms på parkeringbonnen MEN - hvor momsen jo ikke må fratrækkes - med mindre det er en gulplade bil der har været parkeret.

Samme med storebælt - betaling på visse måder udløser bare bon uden moms, medens andre måder gir en bon med moms specificeret, hvilket man igen kan gi pokker i for en hvidpladebil

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 20:26

Engang imellem kan jeg finde på at lave en konto til Taxa og Parkering, men ellers bogfører jeg blot parkering på rejseomkostninger. Europark bogfører jeg den momsbelagte kontingentbetaling på kontingenter, og den momsfrie parkering på parkering eller rejseudgift. Man kan selvfølgelig også lave en parkeringskonto, men uanset hvad, vil kontoen blive med både med og uden moms, da momsdelen af europark kan fratrækkes - det er ikke parkering, men en administrationsudgift.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32

SusanneK.nu:
uanset hvad, vil kontoen blive med både med og uden moms, da momsdelen af europark kan fratrækkes - det er ikke parkering, men en administrationsudgift

Helt nyt for mig (ikke at det er noget jeg har haft meget) men er det virkeligt rigtigt, at ex Europark og hvad de private parkeringsplads holdere nu hedder - skal ses som "administrationsudgift" hvor momsen kan fratrækkes når en hvid plade bil har holdt parkeret der?? Lyder mystisk?

Storebælt - er det så administrationsafgift - Jeg tror lige meget hvad, ikke der kan trækkes moms af den slags når det er benyttet af hvidplade biler men bliver da lykkeligt gerne klogere

vh

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:43

Jeg betragter ikke deres administrationsgebyr - som man betaler uanset om man har parkeret eller ikke - som en parkering og i relation til om det er en hvidplade eller gulplade-bil, men som et kontingent på lige fod med alle andre kontingenter man betaler for at have adgang til en service. Og jeg er aldrig blevet korrigeret i det af de revisorer der har revideret min bogføring. Så det har jeg da planer om at fortsætte med, indtil andet er bevist Smile

SusanneK.nu

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:45

Storebælt - er det så administrationsafgift - Jeg tror lige meget hvad, ikke der kan trækkes moms af den slags når det er benyttet af hvidplade biler men bliver da lykkeligt gerne klogere

Nej, Storebælt går ikke, på hvide plader, men det gør Øresund, uanset om det er hvide eller gule plader du køre med erhvervsmæssigt, kan du trække hele momsen.

Men det er jo så en anden ting i forhold til Europark :)

SusanneK.nu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48

SusanneK.nu:
Jeg betragter ikke deres administrationsgebyr - som man betaler uanset om man har parkeret eller ikke - som en parkering og i relation til om det er en hvidplade eller gulplade-bil, men som et kontingent på lige fod med alle andre kontingenter man betaler for at have adgang til en service

så taler vi måske om noget helt forskelligt - jeg taler om at en del parkeringsfirmaer som Europark udskriver betaling for parkering med moms som ikke må trækkes fra (momsen) men da kun når man parkerer - kender ikke til adm afgift når man ikke parkerer fra Europark

Jeg blev korrigeret her tidlige: http://www.amino.dk/forums/t/142244.aspx 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:02

Jeg har ikke været ude for, at Europark har taget moms på p-afgifter, men alene på det gebyr man betaler for at have aftalen hos dem - kan ikke huske, om det er kr. 49,- om måneden plus moms, eller noget i den stil, plus 5 kr. pr. enhed.

Kan ikke se noget på linket.

SusanneK.nu

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

SusanneK.nu:
Jeg betragter ikke deres administrationsgebyr - som man betaler uanset om man har parkeret eller ikke - som en parkering og i relation til om det er en hvidplade eller gulplade-bil, men som et kontingent på lige fod med alle andre kontingenter man betaler for at have adgang til en service. Og jeg er aldrig blevet korrigeret i det af de revisorer der har revideret min bogføring. Så det har jeg da planer om at fortsætte med, indtil andet er bevist Smile

Jeg forstår ikke helt denne betragtning i relation til hvidplade-biler.
Hvilken argumentation skal virksomheden bruge for at løfte momsen på denne omkostning? Begrundet i et loppemarked/garagesalg?
Man betaler vel for at have adgang til kunne parkere sin bil og hvis man kun har en hvidpladet af slagsen?

Stig

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)