Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg nu fjerne mine signaturlinks for at gøre pingvinen glad?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste for et par dage siden en glimrende artikel af Henrik Bondtofte - http://www.henrik-bondtofte.dk/sadan-banker-du-google-penguin 

Det er bestemt en artikel jeg kan anbefale, omend han måske overdriver lidt vedr. ens ankertekster. Der er jo væsentlig forskel på om en side har 100.000 links eller 50 og jeg tvivler på Google straffer en side hvis den har 25 identiske ankertekster ud af 50 links. Hvad siger i?

Men... En videre diskussion går så på signaturlinks. Som svar til en efterfølgende kommentar skriver han:

Log ind på de forums og varier ankerteksterne på dine links. Billedelinks er også en fin variation, som hjælper dig med at gøre din linkprofil mere naturlig. De fleste vælger ikke at bruge billedelinks, da de ikke kan overføre lige så meget værdi, som et tekstlink, men skal din profil se naturlig ud, skal de være der, præcis ligesom med nofollow-links.

Jeg har rigtig mange signaturlinks og de kan åbenlyst ikke varieres på den samme side, men kun på forskellige fora. 

Hvilken betydning har det hvis jeg har 5000 signaturlinks fra det samme forum og kun har 6000 links i alt? Kan jeg dræbe et søgeord som fx iPhone 4 cover ved at have det i signaturen på et forum hvor jeg har 5000 indlæg?

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. det første, så tror jeg du skal fokusere på at sprede alle de links du har. Godt nok har du kun 50, men kan du på 10-15 minutter få din linkprofil til at se ud som om, at det er 50 "ægte" istedet for 50 "måske lidt fuskede" links, så vil jeg mene, at det helt klart er værd at bruge lidt tid på. (Ellers må du jo bare til at bruge nogle lidt andre ankertekster noget mere nu, således at du ender med at have brugt begge lige meget)

Ang. det sidste, skal du tænke på at 1 domæne højst sandsynligt ikke kan booste din side så meget, at du kommer til at ligge nr. 1. Godt nok har du 5000 links der, men 50-100 links fra relevante sider, kunne måske være langt mere værd, da flere domæner så linker til dig. (Men 5000 links er hvad jeg ved self. LANGT mere værd end 10 links, selvom det er fra samme domæne og jeg mener at have læst, at det skulle give en hel del, dog mener jeg, at du skal linkbuilde på andre måder også og ikke kun igennem forummer)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)