Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fraskrivelse af ansvar ved fragt?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Forbrugerloven er præceptiv, dvs reglerne er ufravigelige, forbrugeren kan ikke stå dårligere selvom de har accepteret det på skrift.
Du skal kunne bevise varen er leveret.

Jan Pham
www.phamlogstics.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:49

jan@phamlogistics.dk:

Forbrugerloven er præceptiv, dvs reglerne er ufravigelige, forbrugeren kan ikke stå dårligere selvom de har accepteret det på skrift.
Du skal kunne bevise varen er leveret.

Jan Pham
www.phamlogstics.dk

Der findes ikke én forbrugerlov - det er et udtryk, som dækker over de love, som er relevante for forbrugerne. Eksempelvis aftaleloven, købeloven osv.

Desuden bliver der spurgt til "kunder", hvilket ikke nødvendigvis er privatkunder.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 22:51

Okay okay okay... rolig nu.

Jeg spurgte blot, om det var lovligt eller ej.
Som jeg skrev, så vil jeg helst sende med pakker. Men hvis kunderne gerne ville have billigere fragt, så kan de da godt få det for min skyld - HVIS det var lovligt at fraskrive sig ansvaret. Det er det ikke - og så er den ikke længere. Så bliver alt blot sendt som pakker ligesom hidtil, da det ikke bare er småting, jeg sender. :)

Tak for svarene. :)

Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 02:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Der findes ikke én forbrugerlov - det er et udtryk, som dækker over de love, som er relevante for forbrugerne. Eksempelvis aftaleloven, købeloven osv.

Desuden bliver der spurgt til "kunder", hvilket ikke nødvendigvis er privatkunder.

Hov, jeg mente selvfølgelig købeloven :)
Jeg havde luret det var privat kunder ved at se på MSkovmoses profil :)

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 08:37

Og når man netop har bragt det op...

Jeg var på posthuset i går for at hente en forsendelse, som var blevet anmeldt. Og den kunne de så ikke finde. Det er 3. forsendelse på et år. Den ene dukkede dog op igen, da den var kommet ud på et forkert posthus.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)