Hej Aminoer, jeg og en god kammerat fra Amino har i de sidste 3 år investeret i Amerikanske derivater og aktier. Vi har opbygget en nogenlunde solid track record med 3 års valideret performance. Nu føler vi, at det er tid til, at rykke op i de større rækker, og få nogle individuelle eller institutionelle investorer som en del af vores pengedepot til investeringerne. Jeg går ud fra, at for at folk skal tage dig seriøst som "trader", skal der oprettes en enhed/et selskab. Jeg har kigget på kommanditselskaber og Anpartsselskaber, men problemet med disse virksomhedsformer er, at vi som ejere (komplementarerne) hæfter personligt for de tab, som fonden måtte have. Derudover er vi i tvivl om regler og love, som eventuelt kan forhindre os i, at drive vores forretning, da investeringerne kan være specielle og strategisk komplicerede. Vi kan ikke registrere os som hedgeforening, da vi ikke ser os selv som havende 25 mio. DKK de første par år. Hvilken virksomhedstype ville I anbefale os at konstruere, hvis vi skulle blive ved med, at drive forretningen i Danmark? Vi ville have noget lignende et amerikansk Limited Liability Company/Partnership (LLC), men denne virksomhedstype fandt vi umiddelbart ikke i Danmark. Hvad ville svare til et sådant selskab i Danmark? Den anden mulighed er jo, at oprette et offshore-selskab (hvilket vi alligevel skulle, hvis vi bestemmer os for, at søge efter kapital i USA eksempelvis). Hvad ville I anbefale hér? Jeg har kigget på et link fra en anden Amino-tråd om offshore i BVI, Jordanstrustcompanies.co.uk/offshorecompanies, er der nogle der har erfaring med denne side? Mvh JannikN |
Juridiske udfordringer ved investeringsselskab
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)