Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag på Papegøjebil?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle mand og kvinder.

Jeg har et spørgsmål ang. mine fradrag på min papegøje bil, som jeg bruge i min tømrer virksomhed.

Jeg har en privat bil ved siden af, og papegøjebilen bliver kun brugt firma mæssigt. jeg fører en kørerbog i en kalender, hvor jeg skriver km start/slut mål og evt. del mål, er det nok?

En ting mere:

Kan jeg trække nogle ting fra til bilen, feks tagbøjler? er godt klar over at driften ikke kan, da jeg modtager 3,82 pr kørt km

evt. nogle gode råd om driften, eller andre ting som er godt at vide.

mvh

Peter Blaastrup

chek evt. min site ud www.blaastrup.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

når din virksomhed har en bil på papegøjeplader, så har du som hovedregel momsfradrag på driften af denne og dermed også tagbøjlerne.

Hvis tagbøjlerne sider på din private bil, så mener jeg at du skal du i et større regnestykke omkring hvor meget disse bliver brugt privat og erhvervsmæssigt. Hvis tagbøjlerne sidder fastmonteret på din private bil, så er det nok problematisk. Hvis du derimod kun monterer tagbøjlerne når du skal bruge disse erhvervsmæssigt, så kan jeg ikke se at der noget til hindre for at du har fuldt fradrag.

En kørebog hvor du notere tællerstand ved start og slut samt det erhvervsmæssige formål, mener jeg er tilstrækkelig.

Stig

Fra Kastrup
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar accountman.

Begge biler står som private, kassevognen er bare udlånt til firmaet, hvor jeg trækker km penge. (kørsel i privat bil, ved blandet arbejdspladser)

Er der mulighed for at trække noget fra over hoved? Tænker bil res. dele

Mvh

Peter Blaastrup

www.blaastrup.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

så er vi nok nødt til at høre hvilken virksomhedsform firmaet har og hvem der har udlånt bilen til firmaet.

Stig

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Du kan trække mons fra i alt hvad der har med driften og gøre på bilen, både reservedele, diesel, reparetioner, alt. Jeg fandt selv ud af det ved et møde hos min revisor. Kan fortælle dig før det møde, der nået jeg og smide en masse regninger væk, fordi jeg ligesom dig kun troede at når man trak kørsel fra, så kunne man ikke trække andet fra, men blev kloger efter det møde. 

Snak evt med din revisor om det, 

Mvh 

Sam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

AS-Polering & Rengøring:
Du kan trække mons fra i alt hvad der har med driften og gøre på bilen, både reservedele, diesel, reparetioner, alt. Jeg fandt selv ud af det ved et møde hos min revisor. Kan fortælle dig før det møde, der nået jeg og smide en masse regninger væk, fordi jeg ligesom dig kun troede at når man trak kørsel fra, så kunne man ikke trække andet fra, men blev kloger efter det møde. 

Hej Sam,

det er jeg også enig i hvis der er tale om en enkeltmandsvirksomhed.

Hvis det eksemplvis er et aps, som Peter har og han låner/leje hans bil til selskabet, så tror jeg at vi er ude reglen om 1/3 momsfradrag.

Stig

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der bliver altså givet nogle ret vildledende svar her.
Når bilen er privat, er det jo netop de der små 4 kr. pr. kilometer, der skal kompensere dig for slid, brændstof, reservedele mv. Så i princippet kan du ikke trække noget fra.
Lige præcis med tagbøjer kan jeg være lidt i tvivl, da man jo kan diskutere om det er et aktiv i firmaet, eller om de hører til bilen (på linje med værktøj og andet du har i bilen som firmaet ejer) men umiddelbart vil jeg mene at de hører til bilen.

Noget helt andet er, at hvis du KUN bruger den i firmaet, og virkelig aldrig kører privat i den, så kan det formodentlig bedre betale sig, at firmaet køber bilen, og SÅ kan du trække stort set alt fra vedr. vedligeholdelse osv. samtidig med at du slipper med billigere ejerafgift, hvis det er en nyere dieselbil.

Sam jeg tror at du har misforstået din revisor, det er enten eller.

Nb. jeg er ikke revisor, men har haft varebiler de sidste 15 år, så er rimelig sikker i min sag :-)

Mvh

Allan Bidault
SlushIceKongen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan.

Nej har bestemt ikke misforstået min revisor, I starten der troede jeg at jeg havde misforstået ham, så blev ved med at spørge ind til det. Kunne nemlig ikke tro på det, nu havet jeg smidt alle mine regninger for benzin og reservedele ud. Han fortalte mig præsic hvilken pagraf det stod i, Hvis han ejer et enkelmandsvirkomhed, så kan han trække alt moms fra de udgifter der er på bilen. Diesel/reservedele/Reparetioner og m.m. 

Du siger du har haft varebiler de sidste 15 år, så vil jeg helt klart råde dig til og skifte revisor.

Mvh 

Sam

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sam
Mine biler er i firmaet, så det har ikke været aktuelt for mig.
Jeg må erkende, at jeg ikke læste dit indlæg ordentligt. Du skriver at man kan trække MOMS fra, hvor jeg opfattede det mere som at du kunne trække det fra i skat også, altså få nærmest dobbelt fradrag.
Du har måske nok ret i det med momsen. Er det så fuldt fradrag eller kun delvist fradrag i forhold til hvor meget den kører privat kontra erhvervsmæssigt?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bidault:

Hej Sam
Mine biler er i firmaet, så det har ikke været aktuelt for mig.
Jeg må erkende, at jeg ikke læste dit indlæg ordentligt. Du skriver at man kan trække MOMS fra, hvor jeg opfattede det mere som at du kunne trække det fra i skat også, altså få nærmest dobbelt fradrag.
Du har måske nok ret i det med momsen. Er det så fuldt fradrag eller kun delvist fradrag i forhold til hvor meget den kører privat kontra erhvervsmæssigt?

Hej Allan

For varevogne på papegøjeplader er der fuldt momsfradrag for driftsudgifterne, men ikke anskaffelsen af varevognen.

Se dette link

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2047274&chk=206519#2049602

Tonny

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)