Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at sælge brugt computer som ny - Til grin?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32113
    - se link

I linket bliver der fortalt om forbrugerstyrelsens regel om at butikker gerne må sælge varer igen som de har fået retur. Er det kun mig der har den teori at varerne (eksempelvis computer) kan have fået forkortet deres levetid betydeligt af div bump og slag som den kunne have fået hos den tidligere ejer, uden at gå i stykker? Jeg synes ærlig talt det er lidt til grin at man kan sælge en brugt vare som "NY".

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:59
Dato: 06-08-2007 15:24:06
Forfatter:whh

I linket bliver der fortalt om forbrugerstyrelsens regel om at butikker gerne må sælge varer igen som de har fået retur. Er det kun mig der har den teori at varerne (eksempelvis computer) kan have fået forkortet deres levetid betydeligt af div bump og slag som den kunne have fået hos den tidligere ejer, uden at gå i stykker? Jeg synes ærlig talt det er lidt til grin at man kan sælge en brugt vare som ''NY''.

Det er hvad der sker, når de danske forbrugere vil have 14 dages fuld returret på varer købt online. Alternativet er, at webshoppen tager tabet ved en returneret vare og lægger udgiften på de andre varer i butikken. På den måde straffes alle forbrugere for en enkelt forbrugers ubeslutsomhed.

Reelt set er der heller intet problem i at sælge en returneret vare igen - du har jo stadig 2 års reklamationsret, som ikke forringes bare fordi varen er brugt, da den jo stadig sælges med "nye" egenskaber.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:07
De fleste shops vil sikre sig at varen fremstår som ubrugt inden de tager den retur, ellers kan de nægte det. Det er kun rimeligt at en shop kan sælge en vare der er røget retur pga. fortrydelse. Så kan man spørge sig selv om man fx. med en laptop selv ville acceptere at den ankom plomberet så man ikke kunne starte den op og se den virke. Det ville de færreste nok acceptere. Som nævnt ovenfor ville der være store samfundsmæssige omkostninger forbundet med at alt der røg retur skulle sælges som brugt.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)