Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til sletning af mobiltelefonindhold

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi køber brugte mobiler gennem vores butik og har mulighed for at få fat i et større parti fra et firma men kravet er at vi skal kunne slette alt indhold på dem. Altså ikke bare i form af at nulstille telefonen, men ligesom på en computer hvor du kan overskrive disken så alt indhold slettes (men selvfølgelig ikke selve telefon-softwaren). Er der nogen der ved om jeg kan det, og hvordan det gøres?

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 15:48

Hej Morten,

Det spørgsmål du stiller er vel nok tæt på umuligt at kunne svare på? :)

- Hvilken telefon, model osv er det?

Og har du tjekket om ikke der var en reset-knap nede i bunden af telefonen? - Typisk sådan en hvor man skal bruge en nål eller en kuglepen...?

Det er vidst det nærmeste du kommer på et svar, fra Amino..

- Håber at du kan bruge det...

Vh. Mehmet Aslan

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:52

Mehmet Aslan:
- Hvilken telefon, model osv er det?

Det kunne for så vidt være en hvilken som helst telefon, da jeg ikke ved hvad jeg vil få ind.

Ligesom der findes computersoftware der kan overskive din computers harddisk tænkte jeg at der findes lignende software til mobiltelefoner.

Mehmet Aslan:
Og har du tjekket om ikke der var en reset-knap nede i bunden af telefonen? - Typisk sådan en hvor man skal bruge en nål eller en kuglepen...?

Er du med på at spørgsmålet altså ikke går på nulstilling af telefonen men overskrivning af indhold?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:55

Jeg ved at man i "gamle dage" på S40, S60, Symbian og OSE kunne rydde det hele med et datakabel.

Jeg kender desværre ikke næste generations OS godt nok, til at kunne svare dig, men mener da bestemt at det hele ryddes ved en gendannelse af telefonen via menuen? Evt. hukommelseskort skal gøres manuelt eller via USB og marker alt og slet. 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 15:58

Morten B:

Mehmet Aslan:

Er du med på at spørgsmålet altså ikke går på nulstilling af telefonen men overskrivning af indhold?

Når jeg høre "overskrivning" så forstår jeg det som ikke at slette gammelt data, men at lade det falde ud når nyt data kommer på. Hvis en telefon køre android, hvad vil du så overskrive med? 

Der er da imo netop tale om "at rydde" indholdet undtaget OS

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:58

Mark:
Jeg kender desværre ikke næste generations OS godt nok, til at kunne svare dig, men mener da bestemt at det hele ryddes ved en gendannelse af telefonen via menuen? Evt. hukommelseskort skal gøres manuelt eller via USB og marker alt og slet. 

Ja umiddelbart forsvinder indholdet da, men så længe det ikke er overskrevet ligger det der jo stadig ligesom på en computer. Det er jo derfor at du kan betale folk for at hente data frem fra computer/mobil som egentlig er slettet med´mindre disken decideret er overskrevet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:09

Mark:

Når jeg høre "overskrivning" så forstår jeg det som ikke at slette gammelt data, men at lade det falde ud når nyt data kommer på. Hvis en telefon køre android, hvad vil du så overskrive med? 

Der er da imo netop tale om "at rydde" indholdet undtaget OS

Nu er jeg bestemt ikke nogen computer nørd så hvad der præcist sker skal jeg ikke gøre mig klog på. Men ja umiddelbart vil jeg give dig ret i at under normale omstændigheder slettes data ikke. Tilgængeligheden forsvinder bare og når og hvis telefonen så bliver fyldt op så forsvinder den "slettede" data. Og her er det så at jeg siger, at hvis man går til folk der har forstand på det så kan "slettet" data hentes frem igen. Medmindre man selv bevidst har overskrevet det. Har du ikke set på en pc at man kan slette tomme partioner "rigtigt" ved at overskrive. Her kan man så typisk vælge simpel overskrivning som er 2 gange overskrivning eller man kan overskrive 4 eller 8 gange og nogengange 15 gange, fordi at der rent faktisk er folk der kan hive indhold ud af computeren selvom den er overskrevet på normal vis (2 gange)

Og her er humlen så, at hvis jeg får en telefon fra et firma så vil de være sikre på at "slettet" indhold ikke kan hives frem og derfor stiller de krav om at det ikke vil kunne hentes frem. Ikke bare ved at jeg har nulstillet telefonen men ved rent faktisk at slette indholdet helt.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

er det får at dække over at telefonen har været solgt før og den nye køber ikke skal finde ud af det, da den bliver solgt som ny?

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 16:18

Morten B:

Mark:

Ja umiddelbart forsvinder indholdet da, men så længe det ikke er overskrevet ligger det der jo stadig ligesom på en computer. Det er jo derfor at du kan betale folk for at hente data frem fra computer/mobil som egentlig er slettet med´mindre disken decideret er overskrevet.

Telefonen vil aldrig kunne huske ALT, den kan huske det sidste indtil noget nyt kommer ind, og overtager i kronologisk rækkefølge. Så hvis du sletter noget, og ikke bruger telefonen mere, så vil du kunne frembringe det, men det er ikke sikkert du kan frembringe noget der er 2 år gammelt (Såfremt du bruger din telefon normalt).

I de gamle telefoner blev det ikke slettet med "Gendan fabriksindstillinger", det kunne dog gøres med et datakabel og lidt fifleri på computeren. Men jeg tror nok at de nyere OS til smartphones er lavet om på det punkt, så du overskriver når du laver et hard-reset af telefonen.

Du kan jo eventuelt prøve det, og så efterfølgende prøve at genskabe :-)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

e-bil.dk:

er det får at dække over at telefonen har været solgt før og den nye køber ikke skal finde ud af det, da den bliver solgt som ny?

Come on..

Det er nok mere fordi at telefonerne har været brugt erhvervsmæssigt, og firmaet (Sælger til vores ven) absolut ikke ønsker fortrolige informationer som sms, billeder etc. skulle havne i de forkerte hænder. 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)