Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af hobby

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har en hjemmeside hos 123hjemmeside.dk, hvor jeg sælger min hobby. Smykker og 3D kort. Plus jeg planlægger at sælge min hjælp til slægtsforskning.
Nu har 123hjemmeside.dk så fået lavet det sådan at jeg kan have en rigtig Web shop.
Kan jeg bare gøre det? Jeg er ret sikker på at jeg ikke tjener de 50.000 man snakker om ang. moms reg. Så er der noget der kommer til at stoppe mig?

Hilsen Jeanette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Tilmeldt 16. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:30

Ok. Jeg er overrasket over at jeg skal "rode" skat ind i det når det kun er på hobby niveau?!

Jeg kan se at 123hjemmeside har 2 muligheder for betaling. Paypal og via e-mail. Har det noget at sige hvilken en jeg vælger??

For at gøre det nemmere at svare kan man her se min hjemmeside holly-smykker.dk (Den er dog ikke lige opdateret fornyligt) 

Hilsen

Jeanette 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11

JTPUK:
Ok. Jeg er overrasket over at jeg skal "rode" skat ind i det når det kun er på hobby niveau?!
Alene din hjemmeside vil jo for skat med det samme lugte af, at et eller andet skal opgives. Det er en af måderne skat jo KAN holde øje med den slags.

Jeg tror ganske mange ville vælge at kalde det de lavede for en hobby hvis det holdt skat borteBig Smile Alt du tjener skal opgives til skat, også hvis din hobby var at fælde træer. 

Hvis du mener betalingen i forhold til skat, så har det ingen betydning - i forhold til om du får solgt noget kan de jo godt ha en betydning, jo nemmere og sikrere det er at betale, jo lettere køber folk, så jeg tror jeg ville tage Paypal

Jeg husker ikke  om du fik lidt om hvornår du evt skal momsregistrere dig, så du ikke pludseligt har gang i forretningen og risikerer at sælge for over 50.000 på 12 mdr - men du får lige et link

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html Så længe de er langt fra risiko for at krydse 50-000 på 12 mdr kan du bare køre privat og blot opgive fortjenesten til skat

vh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)