Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udregner jeg priser på mine produkter i min webshop...Hvad gør I?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg sætter den rigtige pris på mine varer i min webshop.

Prisen skal jo være større end indkøbsprisen men har nogen et forslag til hvordan jeg let kan fastsætte mine priser eventuetl en eller anden formel

Jeg sælger billeder på flere matrialer og i flere størrelser.

Sådan kunne en det se ud et type materiale:

20 x 30 cm -39,00
30 x 45 cm - 59,00
40 x 60 cm - 79,00
50 x 75 cm - 129,00
60 x 90 cm - 149,00
80 x 120 cm - 229,00
100 x 150 cm - 449,00
120 x 180 cm - 518,00
140 x 210 cm - 596,00
150 x 225 cm - 668,00

Det er størrelserne efterfulgt af min indkøbspris.

Hvordan vil I udregne priserne?

Det mest fornuftige er vel at tjene pengene på de størrelser man sælger mest af mens de mere specielle som jeg ikke sælger så mange af der skal prisen måske være bedre.

1)

Jeg kunne sige at jeg skal tjene f.eks. 100,- på alle størrelser og bare ligge det til indkøbsprisen.

2)

Jeg kunne udregne en kvadratcentimeter pris også sætte prisen på det mindste til X også forøge X med samme forhold som størrelsen forøges.

F.eks. så en A4 koster det halve af en A3

Så ender jeg med en stor fortjeneste på de store størrelser som jeg jo ikke sælger mange af.

3)

Jeg kunne udregne det således at jeg siger den mindste skal koste 100,- den største 500,- og det laver jeg i et koordinatsystem som i skolen hvor jeg så kan aflæse prisen for alle de mellemliggende størrelser.

4)

Til sidst så skal priserne jo også være noget der sælger. F.eks. skal en vare ikke koste 403,- men i stedet 397,- da det visuelt ser bedre ud.

Hvad der ellers er af disse marketings trick.

Har I nogle skabeloner, forslag eller eksempler til hvordan jeg lettest kan gøre det.

Fordi jeg tilføjer løbende nye formater til også skal jeg igen til at finde priser på alle størrelserne så ville det være let med en skabelon der kunne give mig et udkast til priser.

Mvh. Magnus

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For det første: Jeg ville ALDRIG offentliggøre mine indkøbspriser - ikke en gang mine medarbejdere kender dem.

For det andet: Der findes ikke nogen fast formel - og det er i princippet fuldstændig ligegyldigt, hvad du har givet for en vare. Det er interessant, hvad kunderne vil give for det. Når jeg sætter priserne i min butik, tager jeg først indkøbsprisen og lægger det til, jeg som minimun skal have i fortjeneste. Derefter ser jeg mig rundt i markedet, og så finder jeg en pris, der er fornuftig for både mig og kunderne. Men det betyder også, at jeg har nogle varer med stor avance, og nogen med mindre avance. Hvis det viser sig, at jeg ikke kan få den avance, jeg gerne vil have på en vare, køber jeg den slet ikke hjem.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)