Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken OpenSource platform: Tre butikker, men een database

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har følgende problematik, og har brug for vejledning til, hvilken OS-løsning der vil bære bedst:

Jeg har 8 forskellige brands (separate hjemmesider) og 3 webshops. Men de sælger alle (stort set) de samme/komplementære ting. I dag kører de 11 hjemmesider, og jeg opretter en ny vare flere steder (afhængig af relevans)

Jeg kunne godt tænke mig en løsning hvor alle sites kører på samme database, og hvor man kun behøver at oprette et produkt/en nyhed een gang og derefter 'afkrydse' på hvilke websites og i hvilke webshops produktet skal vises/sælges.

Er der nogle, der har haft lignende udfordringer? Hvilke Open Source løsninger er velegnede til den slags?

Ps. Alt skal på sigt vha API selvfølgelig integreres med mit finanssystem.
Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 23:02

Den opgave er lige til højrebenet for en Magento webshop :)

Med multishop - kan du administrere alle de webshops du ønsker fra den samme "backend/admin/Database"..

Man opretter blot en "storeview" pr. domæne man ønsker, her er det så muligt at lave unikke designs til de forskellige sider, samt sætte system> konfigurationen op individuelt pr. storeview.

Så skal du kun oprette dit produkt 1 sted, og tilknytte det de Sites du ønsker det skal være synlig på.

Magento har også mulighed for avanceret API intergration til E-Conomics osv.

Vh Daniel

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:20

Yes, enig om Magento.

Mht. webhosting kan du med fordel evt. bruge magentohotel.dk til at hoste din løsning.

Mht. finanssystem, kan det godt blive lidt (meget) langhåret - alt afhængigt af hvilke system du bruger, Dynamics, Economic etc. og i hvor omstændig omfang du ønkser at integrere disse løsninger. På dette punkt, bør du researche og afklare, da drift og skalerbarheden af din samlede løsning er afhængigt af dette. 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 00:02

thebodpilot:
Er der nogle, der har haft lignende udfordringer? Hvilke Open Source løsninger er velegnede til den slags?

Magento er ekstrem skarp på Multi Store løsninger. forskellige domains, forskellige brands, etc.

Vi (CommerceGruppen) har en B2C (Detail Kæde) og B2B der distributør af 9 brands i Danmark. Og er igang med at aktivere en Cross-Channel strategi for virksomheden. der i blandt lanceringen af brand sites for hvert brand. 

Imellem deres InRiver PIM (Product Information Management), Magento og deres ERP ligger vores middleware og sikre data flyder automatisk igennem de forskellige kanaler. Middlewaren er skrevet i C#/.Net. Microsoft Meets *nix ;-)

thebodpilot:
Ps. Alt skal på sigt vha API selvfølgelig integreres med mit finanssystem.

Hvilket finanssystem er det ? 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:58

Først og fremmest tak for jeres gode svar. Det lyder til, at Magento vinder over de andre - Joomla etc.

Finanssystemet er Schilling

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:13

thebodpilot:
Først og fremmest tak for jeres gode svar. Det lyder til, at Magento vinder over de andre - Joomla etc.

Vil da lige nævne at Prestashop også har Multistore som standard. Og det sikkert er nemmere at få til at samarbejde med dit Finanssystem.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:57

En stemme mere på Magento. Det er præcist denne type scenarie som det er bygget til. Hele multishop funktionaliteten er en del kernen i produktet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)