Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. Salg af vare fra usa i Danmark.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kunne godt tænke mig at importere vare fra Usa til Danmark. Der er så mange spørgsmål jeg godt kunne tænke at have svar på. Først hvordan er det tolden og alt det forgå. Jeg har prøvet at læse nogle af de artikler som allerede er på denne hjemmeside men uden held. Min plan er at min gudfar starter et firma i usa og jeg sælger disse produkter i danmark. Jeg har hørt at det godt kan betale sig, men er det en myte eller  ? Er der nogle som har links til forskellige artikler om hvordan told og alt dette forgå, som ka poste det i denne post. Jeg vil blive utrolig taknemlig for det.
Lad os sige jeg godt kunne tænke mig at sælge Pepsi produkter. For at få lov til at gøre det skal jeg have tilladelse  fra pepsi til at gøre det ? Min gudfar ville så får ordnet alt det med pepsi og jeg ville kunne sælge det i danmark, hvis det lykkedes. Dette er bare et eksempel. Hvor meget ska jeg betale for en pepsi flaske i moms/told og alt det gøgl(tænker på fragt. osv. om de forskellige regler. Det behøver ik være pepsi produkter det ka være hva som helst, kunne bare godt tænke mig at få lidt mere indsigt i dette. Som i ka læse er jeg er utrolig uviden på dette punkt. Jeg har tænkt mig at sætte mig lidt mere ind i det. Denne post er bare så jeg forstå sammenhænget eller et lille resume om dette kan lade sig gør, før jeg går helt i dybden med at researche.
Mange tak på forhånd for svar på denne post

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:39
Du bør kontakte dit lokale SKAT center og få nogle foldere om import.

På SKAT s hjememside kan du finde links til en database over de forskellige type produkter, deres toldkoder og tilhørende momssatser der kan variere meget. Det er typisk told og importmoms du skal betale.

I praksis kan du kontakte en speditør som Leman som i praksis vil stå for indfortoldningen. Men jeg ville anbefale at bestille en lille ordre hjem i første omgang, og så bagefter opgøre alle de udgifter der løber på.

Før man har prøvet det første gang er det utroligt svært at beregne de helt eksakte udgifter. Alene speditørernes gebyrer er svære at få styr på, selvom man dog kan få sig en god ide i hvilket leje den endelige faktura kommer til at lyde på.

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:14
F.eks. Pepsi sælges som licensvarer så din Gudfar får ikke lov til at agere som distributør for Pepsi med henblik på at sælge til dig.

Nu angav du at det var et eksempel så jeg prøver at følge din ide:

IDE: Det er lettere at skabe kontakter fra et firma i USA til et andet i USA med henblik på at sælge varen videre til dig

Det er formentligt ikke korrekt. Din Gudfar skal jo også tjen penge og det ekstra led vil være gøre processen mere omkostningstung.

Du gør det at du finder ud af hvilke varer du vil forhandle og hvordan du vil forhandle dem. I den forbindelse skal du få afdækket din økonomiske situation. INGEN yder risiko fordi du har en god ide OG DET ER UANSET HVOR GOD DEN ER. Ja det lyder vanvittigt, hvilket det også er men sådan er det.

Når du har fundet ud af hvilke varer du vil importere så kan du ved hjælp af elektronisk tariffering finde toldsatsen hos told og skat.

Så opretter du et firma og sikrer dig de korrekte tilladelser fra Fødevarestyrelsen mv..

Så tager du kontakt til et shipping firma - der findes en million i Danmark så slå op i de gule sider. I begyndelsen bestiller du ikke forbandet mange varer så du bestiller LCL (Less than container load) og betaler per rummeter. 3000 kr fra NY. Det betyder at du får grimme transportomkostninger men sådan er det. Så ankommer varen og shipperens samarbejdspartner, speditøren, indfortolder varerne. Det er fakturaen + fragtomkostninger. Derudover skal du smide 25 % i moms!

Så har du en røvfuld varer og så skal du til at sælge!

Der er ingen ide i en stråmand i USA - Som udgangspunkt. (Det kan have sine fordele men ikke med de angivne oplysninger)

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 09:47
Før du når til at skulle hente varer hjem fra USA, kontakter diverse transportører og sætter familien ''over there'' igang, så prøv evt at kigge lidt på følgende sider for nyttige informationer og inspiration:

www.100svar.dk
www.startvaekst.dk
www.virk.dk
www.skat.dk - hvis du skal kende satser for told og regler om moms, så ring evt til dit lokale SKAT kontor.

Du har sikkert allerede gjort dig en del tanker, men overvej ihvertfald dette?
- hvilke proukter vil du gerne sælge?
- hvem er din målgruppe / dine kunder?
- hvordan vil du nå dem - via internetbutik, fysisk butik, engros?
- rettigheder til produktet og salg af produktet i DK?
- transport fra USA til DK?
- told og moms?
- indkøb/mængder/rabatter?
- lager?
- distribution?
- fakturering/bogføringssystem?

I de fleste  kommuner/regioner er der gratis rÃ¥dgivning og vejledning til iværsættere, det kan være til stor gavn.

Mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)