Lad os sige jeg godt kunne tænke mig at sælge Pepsi produkter. For at få lov til at gøre det skal jeg have tilladelse fra pepsi til at gøre det ? Min gudfar ville så får ordnet alt det med pepsi og jeg ville kunne sælge det i danmark, hvis det lykkedes. Dette er bare et eksempel. Hvor meget ska jeg betale for en pepsi flaske i moms/told og alt det gøgl(tænker på fragt. osv. om de forskellige regler. Det behøver ik være pepsi produkter det ka være hva som helst, kunne bare godt tænke mig at få lidt mere indsigt i dette. Som i ka læse er jeg er utrolig uviden på dette punkt. Jeg har tænkt mig at sætte mig lidt mere ind i det. Denne post er bare så jeg forstå sammenhænget eller et lille resume om dette kan lade sig gør, før jeg går helt i dybden med at researche. Mange tak på forhånd for svar på denne post |
På SKAT s hjememside kan du finde links til en database over de forskellige type produkter, deres toldkoder og tilhørende momssatser der kan variere meget. Det er typisk told og importmoms du skal betale.
I praksis kan du kontakte en speditør som Leman som i praksis vil stå for indfortoldningen. Men jeg ville anbefale at bestille en lille ordre hjem i første omgang, og så bagefter opgøre alle de udgifter der løber på.
Før man har prøvet det første gang er det utroligt svært at beregne de helt eksakte udgifter. Alene speditørernes gebyrer er svære at få styr på, selvom man dog kan få sig en god ide i hvilket leje den endelige faktura kommer til at lyde på.