Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ARGH! MÅ... FÅ... LUFT...!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunde: "Goddag, jeg har købt nogle skilte af dig tidligere. Vi vil nu gerne have dobbelt så mange på en kraftigere plade, men til halv pris."

PBTryk: "Det er jeg ked af ikke kan lade sig gøre. Men jeg kan tilbyde dig et andet produkt, som ikke er lige så holdbart eller pænt, hvis prisen er afgørende. Det koster ca. 2/3 af de andre skilte."

Kunde: "Jamen - kan du ikke gøre noget, så vi ender på halv pris alligvel?"

PBTryk: "Hmm... Du kan komme og lære at montere folien på pladen selv, så jeg kun skal montere 2 stk - og du monterer resten?"

Kunde: "OK - så sæt igang. Vi skal i øvrigt bruge 2 af skiltene i halv størrelse."

PBTryk: "Normalt koster det et skæretillæg og opstart, hvis jeg skal skære pladen op for dig og skalere din fil, men den lader vi smutte denne gang. Du sparer også fragten, for jeg skal alligevel i nærheden af dig i nærmeste fremtid."

PBTryk printer på livet løs og bestiller plader hjem.

PBTryk: "Så er de to små skilte klar - jeg laver resten færdig i løbet af ugen."

Kunden henter de to skilte. Herefter mail:

Kunde: "De nye skilte er jo i en meget dårligere kvalitet end de første, vi bestilte i sin tid! Det vil jeg ikke betale for. Du bliver nødt til at lægge laminat på for din egen regning og kompensere ved at lave 2 skilte mere. Jeg kunne jo få lavet det meget billigere hos Lasertryk!"

PBTryk: "Jamen... Jeg fortalte dig jo fra starten af, at det ikke var samme gode kvalitet! Og du fik endda 2 proofs med hjem, som du kunne gennemteste for kvalitet og slidstyrke?"

Kunde: "Vi kan slet ikke bruge skiltene... Giv et tilbud på, hvad de andre skilte vil koste!"

PBTryk: "OK - vi kan kassere de print, som jeg har lavet - så får du dem til halv pris. De nye skilte koster så kr. 5800,-"

Kunde: "Vi har kun et budget på kr. 3500,-"

PBTryk: "Det passer jo ikke helt med at jeg gav dig tilbud på kr. 3800,- for de første skilte? Nå.. Men kasseret print og plader koster kr. x,- og for resten af budgettet kan jeg fremstille 2 af de andre skilte. Du får så også restpladerne, så vi senere kan lave flere skilte uden pladeprisen lagt oven i. Så har jeg også strukket mig meget langt."

Kunde: "Du bliver nødt til at lave mindst 5 af de andre skilte til samme pris, før jeg er tilfreds. Ellers går jeg til Lasertryk."

Herefter er jeg blot målløs. Lasertryk tager i øvrigt (ud fra tal på deres hjemmeside) over det dobbelte for den samme opgave.

Lortekunde.

Tak for luft!

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 23:13
Det får mig til at tænke på om at der ikke kunne blive samlet en liste over "Crooks".
her på amino et sted, self med begrundelse som dig.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:27
Det lyder til du har alle de umulige kunder, for det er da ikke så lang tid siden at du sidste måtte trække vejret et par ekstra gange for at få pulsen ned.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:31
Træls type, det er frustrerende når man løber ind i den slags. Jeg havde selv en lignende kunde forleden - det værste er at selvom man føler at man er rigtigt god ved kunden og strækker sig længere end man normalt ville, så bliver kunden ved med at være ubehøvlet og kræve løs. Jeg gider ikke at spilde mit gode blodtryk på den slags mere, så en anden gang tror jeg bare at jeg slår i bordet og siger enten eller :)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:38
Tak for opbakning :)

Jeg har afsluttet sagen med følgende mail:

"Vi dropper det... Jeg gider ikke at arbejde under de vilkår. Jeg har fortalt dig, at skiltene holder til vind og vejr, men bestemt ikke er i samme beskaffenhed som de tidligere. Slut herfra. Jeg kasserer printet og bruger pladerne til noget andet. "

Det skal siges, at han tidligere fik 3 skilte for kr. 3200,- og at han nu forventer "i kompensation" at få 5 tilsvarende skilte på en meget tykkere plade inkl. spildt arbejde for kr. 3500,-

Det tager ikke en institutionaliseret incestramt infantil overbeskyttet intelligensudfordret tåbe at gennemskue, at det regnestykke ikke holder vand.

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 01:19
Hej!

Træls oplevelse...

Ufatteligt at der er folk som mener, at det er iorden at opføre sig på den måde, og at man i den grad kan stille krav, samtidigt med at de vil have det til en pris som ligger langt langt uden for den grænse som hedder respekt for andre mennesker og deres arbejde....

Nå, det er vel bare med at komme videre....

Godnat

Jakob

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:01
Er det ikke bare en del af at være selvstændig? Jeg synes du strakte dig meget langt, min samtale med den kunde ville have endt noget før ... Hehe
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:48
Dato: 05-08-2007 23:13:12 Forfatter: Simon, feel:IT Det får mig til at tænke på om at der ikke kunne blive samlet en liste over ''Crooks''.
her på amino et sted, self med begrundelse som dig.

Hvordan skulle en sådan liste administreres? Nu har du kun hørt historien fra en side, og selvom jeg bestemt ikke den gode Peter lyver så er der sikkert utallige andre der kunne finde på at opdigte en god historie hvorved man nemt kunne få placeret folk på din liste uden de reelt havde gjort noget forkert.

Så jeg synes de er en dum ide :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:16
Dato: 06-08-2007 08:47:37 Forfatter: Martin Tygsen
(...) så er der sikkert utallige andre der kunne finde på at opdigte en god historie hvorved man nemt kunne få placeret folk på din liste uden de reelt havde gjort noget forkert.

Desuden vil listen kun fungere, så længe den er kort.
Når først listen har opnået en vis længde, vil det være både lettere, hurtigere og mere pålideligt selv at vurdere sine kunders hæderlighed.
Hvis det koster 20 kr. at samle en tier op, bør man nok overveje at lade den ligge.

- så jeg synes også, at sådan en liste ville være tåbelig.

mvh Hans

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:20
Helt enig med Martin og Hans - og ikke at forglemme at Martin sikkert ville drukne i trusler om bål, brand og advokater fra de virksomheder der blev hunget ud.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)