Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lave en linkside eller ej?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Aminoer.

Jeg overvejer i øjeblikket at lave en linkside på min webshop, så jeg kan forøge min trafik på siden.

Men jeg har læst at flere siger at man skal passe på at lave såkaldte linkfarms, for Google vil betragte det som snyd, og fjerne min side fra søgeresultaterne - er det rigtigt eller skal jeg bare klø på med at lave en linkside?

Hilsen

Morten

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 00:17
Lav du bare en linkside - så længe du ikke bytter links med flere tusinde sites tror jeg ikke det er noget problem.

tip - kald ikke siden "links.html" eller lignende

Forsøg så vidt muligt at bytte links med relaterede sider såsom - julepunt sites - en shop der sælger motorsave til at fælde juletræet med og så videre..

Det google har noget imod er sited der bytter link med ALT hvad de kan komme i nærheden af tror jeg - det virker dog endnu at gøre dette efter min opfattelse.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:33
Hej Morten

Det er en god idé at bytte links med relevante sider på nettet, som Holstebro siger. (se i øvrigt min post om relevant linkbytte hér)

Men jeg oplever mange internetiværksættere, som reelt kun har et domæne. De vil gerne have relevante links til det domæne og kan kun linke tilbage fra samme domæne.
Når 2 iværksættere med denne situation møder hinanden og vil bytte links (det sker tit!) så ender de med at linke fra Domæne A til B, og at linke fra B til A tilbage (et ABBA-link kalder vi det lige).

Et ABBA-link kan være fint nok til at sende trafik frem og tilbage mellem sites, fx kunne du sikkert lave en god aftale med en webshop for juletræspynt om at I hjælper hinandens kunder med også at finde et juletræ, når de køber pynt og omvendt.

Men et ABBA-link giver ikke noget i Google (ikke noget som er værd at nævne i hvert fald). Google vil gerne se at folk linker "frivilligt" til dine sider uden at du linker tilbage til dem. ABBA-links giver dig ikke bedre placeringer i Google af denne grund.

Derfor vil jeg opfordre dig til at overveje om ikke du burde have et ekstra domæne (Det kalder vi C). En hjemmeside, som slet ikke linker til din hovedside, som ligger på sit eget domæne, som ikke ligger på samme webhotel som din hovedside, og som din hovedside ikke linker til.
På sådan en side, kan du lægge noget relevant indhold (måske en blog om Jul eller lign.) og når du så finder linkpartnere, kan du tilbyde dem et stærkt link fra din blog til deres side mod at de laver et stærkt link fra deres side til din hovedside. Altså en CBBA-link

Eneste men: Nogle laver dette setup, men glemmer at få bygget en ordentlig side som C-side. Den får ingen links fordi man ikke bruger tid på det og fordi indholdet ikke er godt nok til at tiltrække naturlige links. Så får den ingen PageRank som er værd at tale om, og folk gider ikke at bytte med dem fordi der ikke er tilstrækkeligt værdi i siden så vidt de kan se.
Så husk at få lavet C-eren ordenligt, hvis du laver den! :)

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 12:09
Hej Anders og MLM Pusher

Mange tak for jeres svar.

Nu er det vist bare at komme i gang.

Fortsat god søndag.

Hilsen

Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)