Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Homecare sundheds teknologi - hvordan kommer man i gang?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med udvikling af en koncept omkring teknologiske løsninger for overvågning af patienter hjemme, enten da de er blevet sendt hjem efter besøg på sygehuset eller monitorering fra praktiserende lægens side. Jeg har læst lidt om nogle HomeCare projekter på forskellige universiteter, og det lyder sådan set fornuftigt, men har ikke set den store udbredelse endnu. Og det er måske fordi man prøver at løse det hele på engang (monitorering, personlig kontakt, diagnosticering, vejledning mm.), løsningerne som er blevet valgt er formentlig meget kravende for de ældre personner, og selve investeringen for de kufferter der er blevet vist er muligvis høj. Men kunne til gengæld komme langt hvis man starter med fjern monitorering og målinger som er foretaget af patienten selv, samt automatisk computer analyse som alarmerer lægen først når der er opfyldt nogle kriteria. Og så bliver man indkaldt til konsultation på den normale vis.

Min spørgsmål er egentligt om hvordan man kommer overhoved i gang dvs. hvordan kommer man i kontakt med sundheds sektoren, hvordan starter man forsøgs projekter i gang, hvem er beslutningstagerne (kommuner, regioner?), mm.? Det vil være rart hvis jeg kan komme i kontakt her på Amino med folk der har første hånds erfaring fra branchen og kan muligvis se nogle muligheder eller vil gerne være med.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)