Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til Freelance...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at lave lidt freelance grafiker-arbejde ved siden af mit 9-16 job.

Problemet er at jeg ikke ønsker momsregistrering da det konflikter med mine fordele i min fagforening samt min afsky for regnskab.

Findes der ikke en service i en eller anden form, hvor man kan blive "ansat", og få løn som fortjent??

Jeg forestiller mig at jeg bliver ansat i firmaet 'Freelancerne' - når jeg afregner med mine kunder, betaler de til 'Freelancerne' som så udbetaler løn til mig (mod betaling selvfølgelig).

Det kan også være at løsningen er en helt anden, jeg kan bare ikke gennemskue det..

Forslag anyone??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12

Først tilbage til den gode gamle problemstilling - det du kommer til at udføre, er det ikke i virkeligheden bare lønmodtager arbejde - nu for et par andre arbejdsgivere også, og så skal de helt enkelt give dig time løn som A skatteløn. Det er ikke et kontrakt spørgsmål men afhænger udelukkende af selve arbejdet, og specielt arbejdsgiveren kan komme i problem, men også du - ved bare selv at tro I kan vælge 

Har du kræfter så læs denne - inkl. de link der er i den http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Så til spørgsmålet alligevel - du vil ansættes i firmaet freelancerne. Er det et firma der eksisterer, eller har du nu, trods konflikter med fordele i din fagforening ?? og i alle fald afsky for regnskab?

Du tænker måske om der findes sådan noget - som et "freelancerne" firma og det gør der sikkert - vikarbureauer er jo af den type, men de skærer jo en god del af kagen?

Jeg ville lade dem ansatte mig som lønmodtager fra projekt til projekt til en fast samlet pris eller til en timepris - helt almindelig lønmodtager på projekt XX til kr 12.400 eller 280 kr i timen - fra x/x-2013 til projekt slut eller fast dato. Ren projekt ansættelse med helt almindelig løn med a skat osv - Det giver dig intet ekstra regnskab og arbejdsgiveren ingen skatte problem

ER du ren freelancer, kan du betales med honorar og AM bidragspligtig B-skat (også lidt regnskab men arbejdsgiver skal også indberette) Du skal dog være sikker på at det er det du er, og det ved du nok hvis du læser nogle af links i mit eget link, og ex ser skats eksempler og forskelle, de er ret gode

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:22

Tak for feedback.. Nej 'freelancerne' findes ikke, det var blot for eksemplets skyld.
Jeg har overvejet jobløn fra opgave til opgave, men jeg tror de ekstra formalia fra arbejdsgiver vil gøre det svært at finde arbejde... Desuden kan et grafikerjob jo være opsætning af en lille annonce varende 30 min. Hvorefter firmaet måske kan vente 2 måneder inden de har noget igen.

Der findes særlige vikarburauer som tager grafikere ind, her kan man bare ikke selv hverve kunder, og da jeg ikke er uddannet grafiker, men dygtig selvlært (hvis jeg selv skal sige det) kunne det jo være fedt hvis man blev bedømt på kunnen fremfor cv..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51

Det ligner jo noget med en faktura så, hvis det er enkeltopgaver på 30 min. Du må OMSÆTTE ialt op til MAX 50.000 på en 12 mdr periode - til en hver tid regnet bagud - ved at fakturere som person uden firma- Det giver jo en start. Læs her for at forstå, hvorfor du så ikke må overskride de 50.000

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Du fakturerer så uden moms - med dit navn og adresse og kontakt + beløb og opgave art - og din indtægt skriver du i forskud og årsopgørelse rubrik 12 og dine omkostninger som direkte kommer fra det arbejde i rubrik 29

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)