|
Puha...var til gadefest i går og der var karaoke anlæg. Flere synes jeg skulle synge og jeg blev ved med at sige til dem, at jeg synger rigtig dårligt og at det ville være synd for deres ører. Men de troede ikke på mig - så til sidst gik jeg op med manden og sang Summer Nights. Jeg tænkte på Martin Thorborg og på at det er sundt at overskride sine grænser mens jeg stod og sang, men på et tidspunkt kom jeg til at se på tilhørerne - og der var flere der sad med tabte underkæber og chok i øjnene *GISP* De spørger mig nok aldrig mere om jeg vil synge...faktisk er jeg ret sikker på, at jeg vil kunne presse dem til at give mig noget af deres sprut til næste gadefest mod at UNDLADE at synge. Sjovt nok, men faktisk var det virkelig ubehageligt - og jeg sad bagefter med en følelse af at det der med at overskride grænser - hvis det er sundt, så synes jeg vi skal lade de syge gøre det...for jeg følte mig egentlig bare til grin... *piv* Mette |
Altså - man kan ikke være god til alting - det der er vigtigst er at man er realistisk omkring sine stærke og svage sider.
Det er ikke pinligt at sige at man er dårlig til at synge, og så gå op op og bevise det - det er fanme sejt.
Det er tilgengæld pinligt, hvis du havde stået deroppe og sunget pivfalsk, efter at have blæret dig i en time med dine fantatiske evner som sanger.
Du har mange stærke sider, hvor du sparker røv - og sang er så ikke en af dem -så hvis du vil synge hæderligt, for det kan alle nemlig lære, så skal du lige en tur omkring sanglærken, og udvikle og arbejde med din svage side - nemlig sang.
Men man behøves jo ikke arbejde med alle sine svage side - man kan også bare acceptere, at det her med sang - det er ikke mig. Det er først, hvis du skal bruge det til noget aktivt - at du skal ind og arbejde med det - ellers mister man fokus fra de vigtige ting, som man skal arbejde med - og som selvstændig er der nok at gå igang med.
Jeg kan heller ikke synge, jeg kompenserer så, til mine medhørers rædsel, ved at synge HØJT - og være 100% bevidst om det - og så er den ikke længere.
Bliv gratis medlem