Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man overskrider sine grænser...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Puha...var til gadefest i går og der var karaoke anlæg. Flere synes jeg skulle synge og jeg blev ved med at sige til dem, at jeg synger rigtig dårligt og at det ville være synd for deres ører. Men de troede ikke på mig - så til sidst gik jeg op med manden og sang Summer Nights.

Jeg tænkte på Martin Thorborg og på at det er sundt at overskride sine grænser mens jeg stod og sang, men på et tidspunkt kom jeg til at se på tilhørerne - og der var flere der sad med tabte underkæber og chok i øjnene *GISP*

De spørger mig nok aldrig mere om jeg vil synge...faktisk er jeg ret sikker på, at jeg vil kunne presse dem til at give mig noget af deres sprut til næste gadefest mod at UNDLADE at synge.

Sjovt nok, men faktisk var det virkelig ubehageligt - og jeg sad bagefter med en følelse af at det der med at overskride grænser - hvis det er sundt, så synes jeg vi skal lade de syge gøre det...for jeg følte mig egentlig bare til grin...

*piv*

Mette

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:38
Altså - man kan ikke være god til alting - det der er vigtigst er at man er realistisk omkring sine stærke og svage sider.

Det er ikke pinligt at sige at man er dårlig til at synge, og så gå op op og bevise det - det er fanme sejt.

Det er tilgengæld pinligt, hvis du havde stået deroppe og sunget pivfalsk, efter at have blæret dig i en time med dine fantatiske evner som sanger.

Du har mange stærke sider, hvor du sparker røv - og sang er så ikke en af dem -så hvis du vil synge hæderligt, for det kan alle nemlig lære, så skal du lige en tur omkring sanglærken, og udvikle og arbejde med din svage side - nemlig sang.

Men man behøves jo ikke arbejde med alle sine svage side - man kan også bare acceptere, at det her med sang - det er ikke mig. Det er først, hvis du skal bruge det til noget aktivt - at du skal ind og arbejde med det - ellers mister man fokus fra de vigtige ting, som man skal arbejde med - og som selvstændig er der nok at gå igang med.

Jeg kan heller ikke synge, jeg kompenserer så, til mine medhørers rædsel, ved at synge HØJT - og være 100% bevidst om det - og så er den ikke længere.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 09:46
Inden du stillede dig op for at synge, var du i tvivl. Det er du ikke mere. Du er blevet klogere, og det kan komme dig til hjælp senere. Husk det!

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:46
Hej Mette.
Det kan da godt være at der var nogen der tabte underkæben, men der var nok
flere der tænkte "Bare det var mig der turde" :)

Mvh.

Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:14
Hej Mette,

Den her blive jeg bare nød til at kommentere ;o)

Selvfølgelig er det sundt at prøve grænser af - og mange mennesker, som har fundet ballance i det, har meget ud af at prøve grænser af. Personligt er jeg selv en af dem der nok kan betegnes som ekstremt udfordrende, når det handler om grænser.

Men det er jeg ikke alle steder i mit liv. Hvis jeg og konen er ude for at spise, og hun mens vi går hen ad gaden siger; "skal vi ikke prøve noget nyt i dag", så bliver jeg 4 år. Jeg kan slet ikke overskue det - og jeg gider fandenme ikke udfordre mine egne grænser. Men jeg vil da gerne gøre hende forkert for at få min mad. ??? Og det er bare mad!

Kommer det derimod til mere mentale ting - at give feedback, ringe det forpulede kanvas opkald, som leder at gøre det der skal gøres, udfordre sig selv på det mentale niveau med hvem jeg er på godt og ondt - så går jeg længere end de fleste andre jeg kender. Og jeg tror at det er vigtigt at give sig selv plads til. At "udfordringsprincippet" ikke skal gælde på alle fronter af éns tilværelse.

F.eks. har en række eks. "Jægere" skabt forretninger inden for min egen branche. Og de er super dygtige. Men hvis en Jæger ikke er klar til at udfordre sig selv psykisk - så dør han! Der er sku ikke plads til at være bange for at springe i vandet fra 15 meter - det er det eller en tilfangetagelse, hvor dem der fanger dig - ser kun én ting. Hvad skal vi gøre ved ham for at få ham til at tale... eller alt muligt andet sadistisk pladder. Og de er fandeme seje - de gutter der.

Men hvis JEG ikke udfordrer mig selv i forhold til mit mod i at springe ud fra 15 meter - hvad så? Så ingen ting - der kommer ingen og fanger mig. Alt skal have et perspektiv - og har det ikke det - så skal man sku lade være. Fuck da dem der mener at det er det rigtige fordi det lige præcis er det de selv er gode til.

Stod du nu der med mikrofonen og tænkte - jeg har altid brændt for at underholde mennesker - men jeg er bange. Så er det bare at komme i gang søster ;o) Der skal man bare ligge det hele ned og finde en vej - for her ville både du få noget ud af det - og det vil de andre også. Men står man som dig - uden nogen somhelst motivation andet end at man skal udfordre grænser. Ja, jeg ville aldrig rådgive i at gøre det.

Vi er mennesker - og mennesker vil også gerne have tryghed og stabilitet...... man skal vælge sine udfordringer. Man skal ikke bare overskride grænser for at overskride grænser.

Personligt kan jeg selv blive en anelse træt i ørerne over alle de klichéer der flyver rundt - man skal være omstilliingsparat, man skal være åben osv. osv. Men hvis der kommer en og fylder dig med gylle - hvad er det fede i at være åben overfor det? Det samme ser jeg med grænser - der hvor vi kan inspireres af andre, er ikke altid at overskride de samme grænser som dem - men mere at se, her var noget vigtigt for "dem", og de lod sig ikke stoppe af deres frygt - det vil jeg fandeme heller ikke næste gang jeg står ved noget der er vigtigt for mig - næste gang vil jeg ikke lade min frygt styre mig.

He he he - og lige en sidste ting. Noget der er typisk for os mennesker er; at jeg kigger på alle dine dårlige sider og sammenligner dem med mine gode. Så får jeg en god følelse indeni. Eller også ser jeg alle dine gode sider og sammenligner dem med min dårlige. Så får jeg en dårlig følelse indeni. Man kunne måske se alle dine gode og dårlige sider - og sammenligne dem med mine gode og dårlige sider - og se al ting meget mere klart. Lad so nu komme ned til kernen med alt det her grænse udfordringsting. Man kan ikke tage at udfordre sig selv ud af kontekst - det skal sku hænge sammen med den vi taler med - og ikke os selv. Fordi jeg får et kick af at køre stærkt - er det ikke nødvendigvis det en husmor med 4 børn skal udfordre sig selv i. For hende er det måske at sige fra overfor hendes 17 årin

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:22
Det gik for hurtigt - griner. Retter lige mig på de værste.

He he he - og lige en sidste ting. Noget der er typisk for os mennesker er; at jeg kigger på alle dine dårlige sider og sammenligner dem med mine gode. Så får jeg en god følelse indeni. Eller også ser jeg alle dine gode sider og sammenligner dem med mine dårlige. Så får jeg en dårlig følelse indeni. Man kunne måske se alle dine gode og dårlige sider - og sammenligne dem med mine gode og dårlige sider - og se al ting meget mere klart. Lad os nu komme ned til kernen med alt det her grænse udfordringsting. Man kan ikke tage det, at andre skal udfordre sig selv ud af kontekst - det skal sku hænge sammen med den vi taler med - og ikke os selv. Fordi jeg får et kick af at køre stærkt - er det ikke nødvendigvis det en husmor med 4 børn skal udfordre sig selv i. For hende er det måske at sige fra overfor hendes 17 åringe teenage søn - der drikker sig selv i hegnet 3 dage hver uge, og det ligger hun i øvrigt søvnløs over hver gang. Men fordi han er hendes søn og hendes guldklump - kan intet gøre hende mere bange, end at tænke på han bliver vred og ikke vil tale med hende igen - hvis hun vælger at konfrontere ham. Hun har brug for at konfrontere noget helt andet end - hvor hurtigt hun kan køre eller højt oppe fra hun tør springe. Ting skal have en funktion - har de det - kan vi gøre hvad som helst - der er ingen grænser.

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 11:30
Karaoke handler om at drikke sig stiv og gå op og synge, lige godt hvordan du synger. Har arbejdet på et diskotek engang hvor vi også havde sådan anlæg, og jeg havde endnu aldrig hørt nogle synge godt som gik på scenen. Ved så ikke om det var fordi at 99% af dem var hammer stive eller om de bare ikke kunne synge. Men underholdende er det, specielt når folk synger en engelsk sang, så kommer det skole engelsk til sin ret, det er for sejt :-)

Det kræver mod, men ingen er til grin, jeg dyrker det selv meget når jeg er i byen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:12
Tak for alle de gode svar og eftertænksomheder.

Ind imellem kan det være en rigtig god ting at give sig selv en udfordring blot for udfordringens skyld - altså der hvor der slet ikke er noget på højkant - noget man ikke skal blive bedre til, noget man ikke skal leve af eller noget man ikke drømmer om at blive værdsat for.

At springe fra 15 meters højde ned i en sø er ingen udfordring for mig - jeg søgte engang om at få til at rapelle ned fra Magasin i Århus (Magasin sagde nej af en eller anden ufattelig grund), men at synge...puha...hele min familie er ekstremt kreativ på den kunstneriske måde - de synger, spiller, syr, strikker, designer møbler, forlystelser og hvad ved jeg. Men jeg har fået gener fra en helt anden sø mærkeligt nok. Og jeg kan INTET kreativt - tro mig, jeg har prøvet det hele. Jeg har ikke en tone i livet, skal have hjælp til at sætte farver sammen, kedede mig på sykursus, gider ikke lave mad der tager mere end 10 minutter - osv osv.

Så lige præcis på dette område kan jeg udfordre mig selv og være 100% sikker på at fejle - og når jeg gør det og mærker at det er ubehageligt, så gør jeg netop det i snakker om; jeg vender det om og tænker på de forskelligheder vi har - og hvor glad jeg er for lige netop de styrker jeg har. Jeg vil ikke bytte min mentale kreativitet for en kunstnerisk kreativitet.

Og på den måde har jeg på de 3 timer siden jeg vågnede fået vendt det om til at være en god ting. Og bestemt med hjælp fra jer !

Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget

Hav en god dag!

Mange hilsner

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:17
Dato: 05-08-2007 12:02:54 Forfatter: Casper Hornstrup
At føle sig til grin ved at synge er ren social programmering. Fjern dine grænser istedet for at overskride dem:

Det lyder som Scientology?!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)