Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flash + .xml

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :
I mine bestræbelser på altid at kunne levere bedre og visuelt flottere løsninger inden for 360 grader panoramabilleder og interaktive rundture, har jeg behov for at udvikle mine kompetencer.

Udvikling af eksisterende og nye teknolgier gør det muligt at producere interaktive fuldskærmspanoramabilleder i flash (.swf fil). Vha. et .xml dokument og nogle plug ins er det muligt at gøre panoramabillederne endnu mere interaktive og tilføje div. features.

Den software jeg bruger har en glimrende dokumentation, men der er endnu flere muligheder i mediet end der er plads til at beskrive i dokumentationen. Det kræver bare at man kan programmere og tyde koderne.

Jeg har derfor behov for at udvikle mig på dette område, og vil derfor høre om nogen har kendskab til litteratur om kodning i et xml dokument?

Alle henvisninger vil blive modtaget med stor taknemlighed.

Med venlig hilsen

Morten

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:14
Hej,

Det lyder spændende - selv er jeg meget begejstret for flash, og syntes brugervenligheden er helt i top, specielt når det drejer sig om fx interaktive rundturer.

Jeg kiggede på saxo.com, og fandt disse to bruger: XML til praktisk anvendelse og Grundlæggende programmering i XML. Derudover vil jeg anbefale dig at se nærmere på disse, i forbindelse med at lære flash flash: Hurtigt i gang med Flash 8 og Grundlæggende programmering i ActionScript.

Men er du forholdsvis kyndig indenfor engelsk, vil jeg anbefale at du benytter dig at det kære internet. Der har jeg erfaringer med, at du finder tonsvis af sider - som netop tjener det formål, at hjælpe nybegyndere videre indenfor flash og XML (prøv blot at søge på google.com). Da jeg i sin tid startede med at rode en smule i flash, fandt jeg flashkit.com meget nyttig - derinde kan du nemlig finde utrolig mange guides, og færdige flashfilm, så du kan lure koden igennem og se hvordan det hele er lavet.

Jeg håber du kunne bruge det her til lidt. Mange gange held og lykke, jeg glæder mig til at se resultatet :-)

Edit: Lavede selv lige en hurtig søgning på flashkit.com og fandt de to her: film 1 og film 2 - de er lige til at download.

// Jesper Skov

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:52
Hej wideeyes, bare sådan for at være lidt nysgerrig hvad program bruger du i dag ?

Nu kender jeg ikke så meget til xml men kan forstå man bruger det til at trække information ud fra en html side eller sådan noget i den retning. Så har lidt svært ved at se hvad xml kunne nytte, men du ved nok bedre end mig hvad features du skal bruge i dit arbejde, men kunne være spændende at hører hvad for nogle features du mangler ? 

Det jo et spændende områder du arbejder med :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:28
Dato: 05-08-2007 12:51:38 Forfatter: den rigtige mk Hej wideeyes, bare sådan for at være lidt nysgerrig hvad program bruger du i dag ?

Nu kender jeg ikke så meget til xml men kan forstå man bruger det til at trække information ud fra en html side eller sådan noget i den retning. Så har lidt svært ved at se hvad xml kunne nytte, men du ved nok bedre end mig hvad features du skal bruge i dit arbejde, men kunne være spændende at hører hvad for nogle features du mangler ? 

Det jo et spændende områder du arbejder med :-)

Hej MK

Jeg bruger dreamweaver til at oprette xml dokumentet, men det kunne jo sådan set også gøres i mange andre programmer.

Det skal bruges til at lave tilføjleser og flere features til min panoramabilleder der bliver lavet i flash. Du kan fx. kigge på dette eksempel som jeg lavede af folketinget:

Selve panoramabilledet er en .swf fil. Alle tilføjelser der er lavet - såsom et sort/hvid "preview", kontrolpanelet for neden og de 14 infobokse er lavet ved tilføjelsen af et .xml dokument. Ved at udvikle min viden om xml og programmering vil jeg kunne udnytte mulighederne meget bedre - og derved udvikle mine produkter.

Men panoramabilleder som flash filer så åbner der sig en helt ny verden af muligheder og det er facinerende hvad mediet derved kan bruges til.

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:31
Dato: 05-08-2007 08:14:27 Forfatter: Jesper Skov Hej,

Det lyder spændende - selv er jeg meget begejstret for flash, og syntes brugervenligheden er helt i top, specielt når det drejer sig om fx interaktive rundturer.

Jeg kiggede på saxo.com, og fandt disse to bruger: XML til praktisk anvendelse og Grundlæggende programmering i XML. Derudover vil jeg anbefale dig at se nærmere på disse, i forbindelse med at lære flash flash: Hurtigt i gang med Flash 8 og Grundlæggende programmering i ActionScript.

Men er du forholdsvis kyndig indenfor engelsk, vil jeg anbefale at du benytter dig at det kære internet. Der har jeg erfaringer med, at du finder tonsvis af sider - som netop tjener det formål, at hjælpe nybegyndere videre indenfor flash og XML (prøv blot at søge på google.com). Da jeg i sin tid startede med at rode en smule i flash, fandt jeg flashkit.com meget nyttig - derinde kan du nemlig finde utrolig mange guides, og færdige flashfilm, så du kan lure koden igennem og se hvordan det hele er lavet.

Jeg håber du kunne bruge det her til lidt. Mange gange held og lykke, jeg glæder mig til at se resultatet :-)

Edit: Lavede selv lige en hurtig søgning på flashkit.com og fandt de to her: film 1 og film 2 - de er lige til at download.

Hej Jesper

Det er helt fantastisk. Mange tak.

Engelsk er ikke noget problem. Det er jo også sproget på mange relevante diskutions fora - ihvertfald i min verden -

Jeg vil bestemt kigge nærmere på flaskkit.com en sen nat når jeg alligevel sidder og arbejder - og bøgerne må så være weekend og aftenprojekter.

Mange tak for hjælpen.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)