Hej Thomas Jeg har prøvet at ændre teksten på hjemmesideanalyse, er det bedre? http://www.jawe3.dk/hjemmesideanalyse/hjemmesideanalyse.php Vh Jens |
Jens Andersen:Hej Thomas
Jeg har prøvet at ændre teksten på hjemmesideanalyse, er det bedre? http://www.jawe3.dk/hjemmesideanalyse/hjemmesideanalyse.php
Vh Jens
Nej ikke specielt, for jeg tror stadig ikke du har gjort op med dig selv hvem det er du ønsker at tale til. Som jeg læser siden er det HTML og CSS valideringsfejl du ønsker at rette (?), men du skriver det ingen steder. Det er stadig sådan noget vævende noget, hvor du umiddelbart taler dem til dem som absolut intet ved om hjemmesider.
Dem der bare ved at ordet HTML eksisterer tror jeg render skrigende bort når de ser siden. Men igen, det kommer jo an på hvem din målgruppe er, hvilket jeg stadig ikke er sikker på.
Hvis jeg skulle udbyde sådan en service ville jeg lave et stort fedt felt hvor kunden kunne indtaste sin hjemmeside og så røg man over på W3C direkte til et tjek (åbner naturligvis i nyt vindue).
Jeg ville også lave noget grafik der viste hvordan det ser ud når W3C validerer HTML´en og når den ikke gør, og sætte et stort fedt rettetegn på den validerede og et rødt kryds på den ikke-validerede.
Så ville jeg skrive noget omkring hvad fordelen er ved at hjemmesiden følger gældende HTML og evt. CSS standarder og hvordan du er ekspert i HTML og CSS (såfremt du er ekspert).
Råd nummer 1: Find ud af hvem din målgruppe er, og tal til dem.
Råd nummer 2: Hvis din målgruppe ikke er komplet amatører, så tal ikke til dem som om de er komplet amatører.
Råd nummer 3: (Som jeg vist også har nævnt i en anden tråd) Overvej om du skal bruge en masse tid på denne ydelse. I de år vi har arbejdet med hjemmesider, optimering og analyse og der ikke en eneste kunde der har henvendt sig med det formål at få gennemgået om HTML´en følger gældende standarder. Hvis jeg var dig ville jeg overveje om ikke mine kompetencer kunne bruges bedre. Hvis du både kan HTML, CSS og PHP, som du skriver, så ville jeg ikke betænke mig i at komme i gang med WordPress hvor du kan lave templates fra bunden, plugins osv..
Ikke at jeg specielt ønsker endnu en kollega i branchen :-), men der er SÅ mange der arbejder med WordPress som ikke aner hvad de laver, og der er masser af plads til en der kan lave kvalitet.