Hej folkens. Har startet mit aller første eget firma, med cvr nr og det hele. Men der er godt nok meget man pludselig skal ordne og tage stilling til osv. Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i, hvad jeg skal og ikke skal, og føler mig pludselig MEGET alene. For hvor går jeg hen og får hjælp ??? Hvor kan man snakke med nogen, som kan svare på alle ens spørgsmål, og hjælpe en med alt det der skal gøres. Bla. i forhold til skat, ens forskudsopgørelse, moms osv.... Kan ikke engang huske alt det man skal. Har ellers være til info møde hos skat, og synes jeg havde styr på det den aften. Men nu virker det bare ikke. Ja det var lige et natligt panik udbrud herfra. |
Du kan starte med at læse lidt let stof her:
momspligter let fortalt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html
regnskabs pligter http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html
og hvordan med skat i personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html
Jeg påstår ikke de løser alt, men de er lavet for ikke at skulle skrive det samme om og om igen
Du kan jo sagtens søge en økonomimand til at lave dit regnskab, moms, årsafslutning og skat - eller bare sætte dig igang - Prisen ligger fra 300 til 600 kr/timen og de når meget på en time de folk - så kan du fotografere, og de kan lave resten, eller i det mindste tage panikken bort i starten, til du kan selv.
Du skal ikke rode med det hvis du bare laver fejl
vh