Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte fra en lejlighed med cvr-krav

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kammerat der har boet i en lejlighed i et par år, som kun udlejes til personer med CVR.

Hvad kan udlejer forlange ved fraflytningen? Han ønsker at min kammerat skal male ved fraflytning. Det er fair nok. Men kan udlejer forlange hvilket mærke lejer skal bruge?

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00

Ikke hvis ikke det står i kontrakten - men der står vel formentlig at den skal afleveres i samme stand som ved modtagelsen bare - Tanken er vel, at udlejer ikke vil ha malet med noget mælkelignende der går af ved første berøring med en våd klud (og så er det jo heller ikke i samme stand) - men i alle fald - nej ikke hvis ikke der står noget i kontrakten om valg af maling eller lignende, så skal det bare være helt lige så godt som det din ven overtog

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 19:16

Der står bare at det skal være i glans 5, så han kan vælge et andet mærke. Så kan jeg skaffe ham noget billigere i samme kvalitet.

Hele konstellationen med kun at udleje boliger til CVR, syntes jeg virker mærkelig. Men dem om det...

Venligst

Brian Phillip

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:09

Lejelovens grundregel samme stand skal altid overholdes af begge parter (udlejer og lejer)

Krav om specifikke leverandører m.m. kan udlejer kræve hvis lejer har vedgået dette, med sin underskrift på en godkendt lejekontrakt.

Ellers er det altid samme kvalitet ( de 9-ca.12 leverandører på markedet) Også altså ikke fra Bilka, Røverkøb, Jem & Fix m.m. Men anderkendte leverandører, som f.eks. Dyrup, Sadolin m.m.....

Glanstrin aftales på samme måde hvis ikke aftalt vil kutymer gøre sig gældende. Og her er glans 5 meget almindelig for flytteboliger. men udlejer kunne f.eks. også have forud bestemt i en kontrakt glans 2-5 på lofter og f.eks. glans 10 til vægge. men igen lejer skulle have underskrevet dette ved sin indflytning. 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:14

Jeg har bare ikke tidligere været ude for udlejere der kræver specifikke mærker.

Men jeg sælger selv Dyrup maling via http://malingo.dk så jeg ved kvaliteten er i orden.

Venligst

Brian Phillip

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:27

Brian Ph.:
Jeg har bare ikke tidligere været ude for udlejere der kræver specifikke mærker

Det kan udlejer hellere ikke som jeg skrev, med mindre det er aftalt med lejer. Hvis det er dig selv må du jo vide det ?

Udlejer kan jo have specielle rabatter hois en speciiel leverandør.

Dyrup er kun et ud af mange gode mærker.

Hvis det var det bedste have det en markedsandel på 100 % og det eneste der blev solgt, og det ved vi begge ikke er sandt.

Og det er mig bekendt også fornyelig solgt til Sigma.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S. Der er også stadig arkiteker m.m. der tror de kan forelange visse mærker rundt på byggepladser. Det kan de ikke der er fri konkurrence og aftaleret i Danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@ Ib, lejelovens grundregel om samme stand medfører vel også at hvis man vælger at male selv, så skal arbejdets kvalitet svarer til den faglærte malers arbejde?

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:59

Dyrup blev solgt til http://www.ppg.com/en/Pages/home.aspx 

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hvis det er dig selv må du jo vide det ?

Det er ikke mig selv. Det er min kammerat. Jeg ville aldrig selv leje en bolig, hvor jeg skulle have cvr for at bo. Det stinker langt væk. Jeg er selv vicevært på en række ejendomme, og jeg har aldrig mødt en udlejer der forlangte et specifikt produkt. Kun at det blev afleveret nymalet eller i specifikke farvenuancer.

Men jeg er ikke helt enig i dette...

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hvis det var det bedste have det en markedsandel på 100 % og det eneste der blev solgt, og det ved vi begge ikke er sandt.

Jeg har ikke skrevet at Dyrup er det bedste mærke. Men du ved lige så godt som mig, at branding gør meget. Så upåagtet om du stod med verdens bedste produkt, ville du aldrig opnå 100 % af et marked. Sådan er verden ikke bygget op.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:05

Henrik Koudahl:
@ Ib, lejelovens grundregel om samme stand medfører vel også at hvis man vælger at male selv, så skal arbejdets kvalitet svarer til den faglærte malers arbejde?

Det skal være håndværksmæssigt korrekt udført. Det kan en med et svendebrev klare og det kan en uden svendebrev klare. Altså fagligheden måles på "Håndværksmæssigt korrekt udført" SLUT

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Brian Ph.:
Det er ikke mig selv. Det er min kammerat. Jeg ville aldrig selv leje en bolig, hvor jeg skulle have cvr for at bo. Det stinker langt væk

Wink Den forstår jeg ikke ? Så er der vel tale om et erhvervslejemål ?

Så er "vi" på områder udenfor den almindelige lejelov. Men inde i erhvervslejeloven.

Hvordan er den pågældende aftale "skruet" sammen.?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)