Grundlæggende/dumt spørgsmål: Jeg er lige ved at bestille noget udstyr til min enkeltmandsvirksomhed - det er tale om noget hi-fi-udstyr. I Danmark kan den dims jeg vil ha' købes for ca. 3800 eksl. moms, inkl. porto - men på f.eks. det tyske Ebay, kan jeg få lige præcis samme dims for ca. 3000 DKK eksl. moms, inkl. porto. Umiddelbart er det "tyske alternativ" med andre ord det billigere af de to, MEN jeg undrer om f.eks. told eller lignende i sidste ende alligevel ville gøre det "tyske alternativ" dyrere end det "danske alternativ"? Skal jeg, i dette tilfælde, betale told eller ej? Og kunne jeg, hvis jeg nu købte dimsen fra Tyskland, trække beløbet fra i skat lige præcis som jeg plejer? |
fra Tyskland vil der ikke komme told og moms på i forhold til Ebay men du skal bogføre erhvervelsesmoms http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu Jeg vil dog også lige sige, at det må være et ret specielt forhold hvis en enkeltmandsvirksomhed overhovedet kan trække HIFI udstyr fra og helt specielt hvis det er til opstilling i hjemmet?
Der kan være grunde, jeg siger bare, at det må være noget meget specielt den virksomhed driver, som går HIFI udstyr nødvendigt for indtjeningen (ex du har en CD butik og skal ha det i butikken så kunderne kan høre de der CD du sælger )
vh